Iranian Agriculture News Agency

تعارضات آشکار در نمایشگاه صنایع چوب!

نمایشگاه MeDex در حالی به نمایشگاه‌های کوچک‌تر تجزیه شد که گفته می‌شود کالاهای همسان و مشابهی در حوزه فعالیت‌های نمایشگاه‌های تجزیه‌شده گنجانده شده است.

تعارضات آشکار در نمایشگاه صنایع چوب!
تعارضات آشکار در نمایشگاه صنایع چوب!

دبیر انجمن صنفی صنایع چوب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به تقسیم‌بندی گروه‌های کالایی نمایشگاه MeDex گفت: این نمایشگاه به چندین نمایشگاه تخصصی‌تر و البته کوچک‌تر تقسیم شد، اما تقسیم‌بندی گروه‌های کالایی به‌درستی انجام نشد، چرا که میان آنها در نمایشگاه، تشابهاتی وجود دارد که بر این اساس برخی از صاحبان صنایع می‌توانند در هر دو نمایشگاه مبلمان، یراق و ماشین‌آلات و از طرفی دیگر در نمایشگاه صنایع چوب، کاغذ و تجهیزات وابسته حضور یابند.

عبدالعظیم آقاجانی وجود تعارضات در این نمایشگاه‌ها را عامل دودستگی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی - تجاری دانست و افزود: MDF، نئوپان خام و روکش‌دار و... جزء کالاهای نمایشگاه صنایع چوب تعیین شده‌اند، اما از طرفی هم همین کالاها با عنوان مواد اولیه صنایع مبلمان نظیر نئوپان، پروفیل، MDF، کامپوزیت و... در نمایشگاه یراق‌آلات، ماشین‌آلات و مبلمان حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: تجزیه MeDex با هدف تفکیک و جداسازی گروه‌های کالایی دکوراسیون داخلی و بخش چوب صورت گرفت، اما تشابهات موجود در گروه‌های کالایی نمایشگاه‌های تجزیه‌شده، تنها موجبات اختلاف میان صاحبان مشاغل و صنایع را موجب می‌شود.

این فعال بخش خصوصی در پایان خاطرنشان کرد: با اعتراضات کارشناسان این حوزه به سازمان توسعه تجارت ایران، گروه‌های کالایی تحت پوشش MeDex تجزیه شد، اما تداخلات به‌وجودآمده در نمایشگاه‌های تجزیه‌شده، اختلافات صاحبان صنایع هم‌رسته را به همراه داشته است.

گفتنی است، نمایشگاه صنایع چوب، کاغذ و تجهیزات وابسته از امروز 18 دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد که به مدت سه روز نیز ادامه خواهد داشت./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911018-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید