Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌های دومین جشنواره زیست فناوری کشور تشریح شد؛

برندسازی محصولات مهم زیست فناوری/ افتتاح هشت فناوری جدید با حضور ریاست ریاست جمهوری

دومین جشنواره زیست فناوری کشور با حضور معاون علمی فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، معاونت آموزشی وزارت علوم، مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری، دانشمندان و دانش‌پژوهان برجسته کشور صبح امروز (26 دی‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

دبیر دومین جشنواره زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره، معرفی گلچینی از محصولات و کالاهای مبتنی بر تکنولوژی زیست فناوری بوده است، گفت: بیش از 200 غرفه شامل 120 شرکت داخلی، 12 شرکت خارجی از کشورهای روسیه، آلمان، اسپانیا، لبنان و هندوستان و بیش از 30 دانشگاه، پژوهشکده و مؤسسه آموزش عالی در این جشنواره حضور دارند که برندسازی محصولات مهم کشور در حیطه زیست فناوری صورت می‌گیرد.

عباس صاحب‌قدم لطفی افزود: هشت محصول ویژه زیست فناوری ساخته شده در کشور که آماده ورود به بازار و استفاده عمومی هستند، در روز پنج‌شنبه با حضور ریاست جمهوری در جریان این جشنواره رونمایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: با تأکید بر اصل 44 قانون اساسی و همچنین قرارگیری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اغلب این فناوری‌ها مربوط به شرکت‌های خصوصی هستند.

دبیر دومین جشنواره زیست فناوری ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای تعامل با شرکت‌های خارجی است که محصولات خوبی را برای عرضه به جشنواره آورده‌اند. همچنین می‌توانیم به انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دست یابیم.

صاحب‌قدم لطفی تأکید کرد: آگاهی‌بخشی مردم درباره نقش قابل ملاحظه زیست فناوری بر سلامت، ارتقاء سطح زندگی، کسب ثروت و آشنایی سرمایه‌گذاران با زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است، در حاشیه دومین جشنواره زیست فناوری سه نشست تخصصی و علمی با دانشمندان خارجی در سه روز جشنواره برگزار خواهد شد که علاوه بر نشست دبیران زیست‌شناسی کشور، نمایشگاه هنر و زیست فناوری و موزه زیست فناوری نیز برای نخستین‌بار در حاشیه آن برگزار خواهد شد./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911026-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید