Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

احتمال بروز بیماری قارچی تریپس و آتشک در مزارع

با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق جنوب شرقی، امکان بروز بیماری‌های قارچی در مزارع پیاز و جالیز وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفتک‌در مناطق جنوب شرقی کشور با توجه به افزایش رطوبت هوا به‌دلیل بارش‌های اخیر، احتمال بروز بیماری‌های قارچی تریپس در پیاز بالا است. لذا به پیازکاران توصیه می‌شود جهت انجام عملیات سم‌پاشی به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه کنند.

مسعود حقیقت افزود: در گلخانه‌های خیار و کشت‌های جالیزی نیز به‌دلیل افزایش رطوبت شرایط برای رشد قارچ آلترناریا (آتشک) فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل کاهش دما به باغداران مرکبات و زیتون توصیه می‌شود در صورت امکان، ضمن انجام عملیات شخم، اقدام به آبیاری غرقابی باغ‌ها و مزارع خود کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش سرماهای اخیر جهت کاهش عوارض ناشی از سرمازدگی در باغ‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، اقدامات لازم توسط کشاورزان انجام شود.

حقیقت تصریح کرد: دمای گلخانه‌ها و سالن‌های مرغداری، دامداری و پرورش قارچ تنظیم و از سلامت وسایل گرمایشی اطمینان حاصل شود.

وی در پایان با اشاره به یخبندان در مناطق جنوبی کشور یادآور شد: با تولید گرما و رطوبت و حفاظت از نهال‌ها، با پوشش طبیعی از باغ‌ها و مزارع مراقبت شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-911027-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید