Iranian Agriculture News Agency

روزانه 400 هزار تن پسماند کشاورزی در کشور تولید می‌شود/ تولید روزانه 45 میلیون تن پسماند خانگی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان پسماندهای تولیدی در کشور گفت: روزانه حدود 400 هزار تن پسماند کشاورزی و 45 میلیون تن پسماند خانگی تولید می‌شود که سازمان محیط زیست به‌تنهایی نمی‌تواند به جمع‌آوری و فرآوری آنها بپردازد.

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست به مشکلاتی همانند کمبود بودجه، اعتبارات، نیروی انسانی و... نمی‌تواند به‌تنهایی در جهت تسویه، استفاده و فرآوری این پسماندها عملکرد قابل قبول را داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست حدود شش‌هزار نفر نیرو دارد که این میزان برای کل کشور قابل توجه نیست.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس نهم تأکید کرد: کمبود نیرو باعث می‌شود تا این سازمان نتواند وظایف اصلی خود را به‌درستی اجرا کند؛ چرا که قرار نبود از ابتدای تأسیس آن در کشور این‌گونه عملکرد ضعیفی داشته باشد.

در همین رابطه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پسماندهای کشاورزی سرمایه‌ای است که از بین می‌روند، گفته بود: 400 هزار تن در روز پسماند کشاورزی داریم که این پسماندها از جمع‌آوری برنج در شمال و یا کلوخ‌های ناشی از جمع‌آوری گندم در بعضی از استان‌ها است که کشاورزان آن را آتش می‌زنند.

محمدجواد محمدی‌زاده خاطرنشان کرده بود: در حالی که باید این پسماندها عمل‌آوری و از طریق عملیات ورمی‌کمپوست به یک مواد آلی مورد نیاز در بخش کشاورزی تبدیل شوند، از بین می‌روند./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911111-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید