Iranian Agriculture News Agency

حمایت از تولید با طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران گفت: با به اجرا درآمدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و به تبع آن بالا رفتن هزینه‌های برخی از حامل‌های انرژی، طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت گامی در راستای حمایت از فعالیت واحدهای تولیدی است.

شاهرخ رمضان‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اینکه طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت پس از هدفمندسازی یارانه‌ها در سال 90 اجرا شده و همچنان ادامه دارد، افزود: به‌رغم اینکه سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولید است، اما پس از هدفمندسازی یارانه‌ها و با توجه به سیاست‌های اتخاذشده برخی از حامل‌های انرژی هزینه و قیمت جدیدی را پیدا کردند، برای حمایت از تولید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران این طرح را به اجرا درآوردیم.

وی تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی به‌دنبال فقدان نگاه مهندسی در طراحی و ساخت مرغداری‌ها اصول صحیح احداث را رعایت نکرده‌اند که همین امر باعث بالا رفتن میزان سوخت در آنها می‌شود، اما با اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت از این میزان کاسته می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی تنها به‌عنوان ناظر در این طرح حضور دارد و اتحادیه‌های مرغداران به‌عنوان مجری، پیشنهاد اجرای آن را می‌دهند که به‌عنوان مثال در تجهیز واحدهای تولیدی به سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی اتحادیه نسخه بهینه‌سازی را آماده و سازمان نظام مهندسی بر اجرای آن نظارت می‌کند.

رمضان‌نژاد با اشاره به به‌کارگیری کارشناسان آموزش‌دیده در نظارت بر طرح در مرغداری‌ها تأکید کرد: این طرح به‌گونه‌ای طراحی شده که نظارت نظام مهندسی کشاورزی از طریق اعضاء و کارشناسان آموزش‌دیده سازمان دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: حوزه‌های نظارتی نیز طوری طراحی شده‌اند که اعمال نظارت قبل، حین و بعد از اجرا صورت می‌گیرد تا عملکرد اولیه واحدها تداوم یابد و از این طریق علاوه بر دستیابی اهداف طرح اقدامی مؤثر در راستای علمی و مهندسی کردن بخش کشاورزی انجام شود.

رمضان‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: با حضور کارشناسان سازمان در ابتدا به نسخه تجویزی اولیه اتحادیه همانند عایق‌بندی سالن‌ها نظارت صورت می‌گیرد تا کاملاً اجرا شوند و به‌دلیل اینکه بخشی از طرح، نصب تجهیزات است، سیستمی را طراحی کردیم تا برچسب‌هایی با سریال‌های محرمانه بر روی تجهیزات نصب شوند و به این ترتیب اطمینان کامل از نظارت دقیق بر واحدها حاصل شود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911206-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید