Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

آتش‌سوزی‌های نقطه‌ای در جنگل‌های کشور طبیعی است!

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: عمده آتش‌سوزی‌های سال جاری در سطح زیر یک هکتار بوده است که عموماً وقوع این‌گونه آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها طبیعی است.

قاسم سمیعی در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب افزود: میزان آتش‌سوزی‌های جنگل‌های شمال کشور در سال جاری بسیار محدود بوده و به‌گونه‌ای نبوده که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی‌های رخ داده در کوتاه‌ترین زمان اطفاء شده و چون سطح آن نیز کم بوده است خسارات زیادی به بار نیامده است.

رئیس کارگروه ملی اطفاء حریق جنگل‌ها ادامه داد: به‌دلیل رطوبت زیاد جنگل‌های شمال کشور در اثر بارش‌های جوی امسال، آتش‌سوزی قابل ملاحظه‌ای رخ نداده و یا حداقل سطح قابل توجهی از جنگل‌های شمال (هیرکانی) طعمه حریق نشده‌اند.

سمیعی با اشاره به لغزش روستای کشک شهرستان رامیان بر اثر بارش برف تأکید کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، جابه‌جایی روستا منتفی و به احتمال قوی ورودی آن شمع‌کوبی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی و زهکشی، استفاده از شمع‌های بتنی و شمع‌کوبی برای تثبیت دامنه‌های رانشی و پل ورودی روستا و همچنین دیوار حائل ازجمله پیشنهادات فنی برای ایمن‌سازی این روستا بود که شمع‌کوبی مناسب‌ترین گزینه برای این امر به‌شمار می‌رود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911206-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید