Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور:

شته سبز روسی و آفت سن مادری گندم در مزارع پایش شود

گندم‌کاران استان‌های شرق و جنوب کشور مزارع خود را پایش و در صورت مشاهده آفت سن مادری و شته سبز روسی با کارشناسان شبکه مراقبت مشورت کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غربی و شمال غربی کشور عملیات هرس درختان، محلول و سم‌پاشی آغاز و کود حیوانی به‌صورت نوارکود توزیع شود.

مسعود حقیقت افزود: از اواخر هفته به بعد شرایط آب و هوایی برای آماده‌سازی زمین جهت کشت چغندر، نخود و عدس بهاره مناسب‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی از سواحل دریای خزر، انجام شخم بهاره و همچنین آب‌تخت کردن اراضی شالیزار از روز سه‌شنبه به بعد به عملیات زراعی مانند کود سرک سم‌پاشی مانعی ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت دریا در روزهای پایانی هفته در این مناطق برای عملیات صیادی مناسب نیست.

حقیقت تصریح کرد: در مناطق شرق و جنوب کشور پیازکاران به‌دلیل افزایش رطوبت دمای هوا برای کنترل بیماری‌های قارچی عملیات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: گندم‌کاران این استان‌ها مزارع خود را پایش و در صورت مشاهده آفت سن مادری و شته سبز روسی با کارشناسان شبکه مراقبت منطقه خود مشورت کنند.

حقیقت در پایان تأکید کرد: در مناطق جنوبی کشور نیز شرایط جوی برای انتقال نهال‌ها، هرس درختان میوه، توزیع نوبت دوم کود سرک و آهن باغ‌ها و مزارع و استفاده از قارچ‌کش‌ها (با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی) مناسب است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-911209-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید