Iranian Agriculture News Agency

دیگر چه کسی از حقوق حیوانات حمایت کند؟/ انفصال از خدمت در انتظار آل‌داوود

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حیوانات به‌دلیل تحقیقات بر روی نجس بودن و یا نبودن سگ و همچنین مصاحبه با رسانه‌های جمعی درباره حقوق حیوانات به سه ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان اینکه تمام تحقیقات با حضور و مشاوره نماینده ولی‌فقیه در شهرکرد انجام شده است، گفت: این تحقیقات برای حدود هشت سال پیش بوده که البته از سه سال گذشته پرونده آن در حال بررسی است و شش ماه انفصال در جلسه هیئت تجدیدنظر به سه ماه تقلیل یافته است، اما نکته قابل توجه در این است که در تمام مراحل تحقیقات بر روی نجس بودن و یا نبودن سگ، آیت‌اله ناصری نماینده ولی‌فقیه در شهرکرد حضور داشته در حالی که انجام این تحقیقات و پایان‌نامه را توهین به مقدسات و دخالت در امور علما مطرح می‌کنند.

وی افزود: مستندات درباره ارائه پایان‌نامه‌ای با عنوان بررسی نجاست سگ از دیدگاه علمی و دینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سال‌های قبل است که تنها چندین آیه از قرآن و روایات از پیامبران در آن آورده شده و مصاحبه‌های انجام‌شده توسط وی با رسانه‌های داخلی و خارجی نیز تنها در ارتباط با حقوق حیوانات و مسائل زیست محیطی آن هم از موضع انجمن حمایت از حقوق حیوانات انجام گرفته است.

او تصریح کرد: هیچ توهینی در این تحقیقات و پایان‌نامه نشده است و تمامی اینها زیر نظر نماینده ولی‌فقیه صورت گرفته است.

در همین رابطه یکی از همکاران دکتر آل‌داوود در این زمینه گفت: ریاست دانشگاه تهران در بخشنامه‌ای انجام مصاحبه اعضاء هیئت علمی با رسانه‌ها را تنها به هماهنگی با حراست دانشگاه منوط کرده است که این امر منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

وی افزود: بر همین اساس شکایتی نیز از سوی دانشگاه بر علیه وی ترتیب داده شد که هم انجام تحقیقات و هم انجام مصاحبه با جراید را شامل می‌شود.

به گفته این منبع آگاه، تغییر موضوع شکایات در دادگاه تجدیدنظر قانونی نیست، اما این امر درباره رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حیوانات اتفاق افتاده چرا که در دادگاه نخست موضوع تحقیقات و سپس در دادگاه تجدید نظر مصاحبه با مطبوعات مطرح شده است./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911211-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید