Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز خبر داد:

دست‌اندازی بی‌رویه انسان بر طبیعت چالش‌برانگیز است/ تغییر اقلیم در کشور

هم‌اکنون دست‌اندازی بی‌رویه و یک‌سویه به طبیعت از سوی انسان معضلات بزرگی را در بحث محیط زیست به‌وجود آورده که با گسترش و توسعه فضای سبز باید به سمت رفع این مشکل حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ظهر امروز در مراسم جشن روز درخت‌کاری استان البرز که در محل نهالستان بزرگ محمدشهر کرج برگزار شد، با بیان اینکه با کاشت نهال به سرسبز بودن زمین کمک می‌کنیم، به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه بیان داشتند "شاید با کاشت یک درخت اتفاقی نیفتد، اما اگر با همت و تلاش دسته جمعی درخت بکاریم کشوری سرسبز ایجاد می‌کنیم" و این موضوعی است که اهمیت کاشت درخت را دوچندان می‌کند.

حسین میررجبی با تأکید بر حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط زیست افزود: دست‌اندازی بی‌رویه و یک‌سویه به طبیعت از سوی انسان معضلات بزرگی را در بحث محیط زیست به‌وجود آورده که با گسترش و توسعه فضای سبز باید به سمت رفع این مشکل حرکت کرد.

جلوی دست‌اندازی انسان بر طبیعت گرفته شود

وی با اشاره به نقش انسان در بهبود شرایط محیط زیست خاطرنشان کرد: به‌طور قطع انسان در تعادل اکولوژیکی و شرایط زیست محیطی نقش دارد.

میررجبی ادامه داد: هم‌اکنون دست‌اندازی بی‌رویه و یک‌سویه به طبیعت از سوی انسان معضلات بزرگی را در بحث محیط زیست به‌وجود آورده که با گسترش و توسعه فضای سبز باید به سمت رفع این مشکل حرکت کرد که اگر این دست‌اندازی‌ها نباشد انسان می‌تواند از منابع طبیعی بیشترین بهره را ببرد.

تغییر شرایط اقلیمی کشور نیازمند راهکارهای مؤثر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی کشور تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تغییر اقلیم در کشور هستیم که این امر نیازمند اندیشیدن راهکارهای متعدد است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش گازهای گلخانه‌ای یادآور شد: جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای در راستای محافظت از لایه ازن مؤثر است که این امر در صورت غفلت مشکلات فراوانی را متحمل انسان زمینی می‌کند.

لزوم تشکیل کارگروه‌های استانی برای رفع مشکلات طبیعت

میررجبی تأکید کرد: اگر انسان بستر زیست محیطی سالم نداشته باشد حیات آن با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون انسان با اعمال خود در حال تخریب سطح کره زمین است و این در حالی است که به وجود آمدن هر 25 میلیمتر خاک 500 سال وقت لازم دارد و اگر خاک مناسب وجود نداشته باشد درختان رشد نمی‌کند و فضای سبزی نخواهیم داشت.

میررجبی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی یک اولویت مهم برای بشر است، گفت: برای حفظ و نگهداری فضای سبز و منابع طبیعی لازم است با اتخاذ تدابیر ویژه و تشکیل در کارگروه‌های استانی این مشکلات را بررسی و راهکارهای پیشگیری از بروز معضلات زیست محیطی و فراهم آوردن فضای مناسب برای نسل آینده را فراهم کنیم./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911215-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید