Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج خبر داد:

اعلام برنامه‌های تدوین‌شده هفته درخت‌کاری در کرج

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از اعلام برنامه تدوین‌شده در هفته درخت‌کاری از سوی این سازمان خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، آغاز برنامه‌های هفته درخت‌کاری را با اجرای طرح هر خانه یک درخت عنوان کرد و گفت: این طرح از روز دوشنبه 14 اسفندماه جاری با کاشت اولین درخت در حیاط منزل یکی از شهروندان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز سه‌شنبه با عنوان "شکوفایی درخت، سرودن نغمه بهار" افزود: جشن روز درخت‌کاری در نهالستان بزرگ کرج و با برگزاری برنامه‌های متنوع شاد برپا می‌شود.

عسگری شعار روز چهارشنبه 16 اسفندماه جاری را روز "درخت، برگ‌های سبز آموزش" برشمرد و خاطرنشان کرد: در این روز نمایشگاه عکس خیابانی در میدان استقلال (اسبی) عظیمیه، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز سوم به نام "درخت و محیط زیست اساس توسعه" نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در سومین روز از هفته درخت‌کاری با همکاری سپاه پاسداران امام حسن مجتبی (ع) و حضور در (پادگان‌های آموزشی) غرس نهال در این مکان انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج روز چهارم را روز "درخت و شادابی طبیعت" دانست و تصریح کرد: برنامه این روز در کوه‌های شمالی کرج (مجموعه گردشگری بیجی) با همکاری اداره تربیت بدنی شهرداری کرج و فدراسیون‌های کوهنوردی، ورزش‌های همگانی، رزمی، چتربازی و گروه‌های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

عسگری با اشاره به اینکه شنبه 19 اسفندماه با عنوان روز "درخت، ضامن حیات بشری" نام‌گذاری شده است، یادآور شد:‌ در پنجمین روز ایجاد علاقه در بین دانش‌آموزان در حفظ و نگه‌داری و توسعه فضای سبز در مدارس فرهنگ‌سازی می‌شود که در ادامه آن با همکاری دانش‌آموزان اقدام به کاشت درخت می‌شود.

وی روز "درخت، ریشه در باور مردم" را ششمین روز هفته درخت‌کاری دانست و تأکید کرد: توسعه فضای سبز در دانشگاه پیام نور کرج از برنامه‌های اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در این روز است.

عسگری دوشنبه 21 اسفندماه جاری را هفتمین روز درخت‌کاری دانست و با اشاره به اینکه این روز به‌عنوان "بسیج درختی ریشه‌دار" نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: در این روز شاهد مشارکت حوزه هشت بسیج سیدالشهدا (ع) شهرداری کرج و منطقه 12 شهرداری کرج در کیانمهر کرج، در کنار حضور پرشور شهروندان و بسیجیان در هفته درخت‌کاری هستیم.

برنامه‌های آموزشی در هفته درخت‌کاری

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری برنامه‌های آموزشی به مناسبت هفته درخت‌کاری خبر داد و گفت: در تاریخ 15 اسفندماه جاری کلاس آموزشی آشنایی با روش کاشت و نگهداری درختان میوه (1) برگزار خواهد شد.

وی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش کاشت و نگهداری درختان میوه (2) را 16 اسفندماه عنوان کرد و افزود: در روزهای 17 و 18 اسفند به ترتیب آموزش‌های راز طول عمر گل‌های شاخه بریده و آشنایی با گل‌های بهاره و روش کاشت آنها برگزار می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه دوره آموزشی "باغچه کوچک منزل من" در روز 20 اسفندماه ساعت 9 تا 11 در باغ گل‌ها برگزار می‌شود، مکان برگزاری دیگر دوره‌های آموزشی را سالن آموزش سازمان عنوان و ساعت برگزاری دیگر دوره‌های آموزشی را نیز 9 تا 11 صبح اعلام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی جهت استفاده علاقمندان در پایگاه خبری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کرج و پرتال شهرداری کرج قرار خواهد گرفت./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911215-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید