Iranian Agriculture News Agency

استاندار البرز:

تخریب فضای سبز،خط قرمز استان البرز است/ لزوم ایجاد محیط سبز و ایمن

استاندار البرز با تأکید بر توجه بیش از پیش به صیانت از فضای سبز استان، گفت: بی‌شک تخریب فضای سبز خط قرمزی برای استان و بروز مشکلات زیست محیطی در این منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، علی‌اصغر عربیان پیش از ظهر امروز در مراسم جشن روز درخت‌کاری استان البرز که در محل نهالستان بزرگ محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: مسئولان و مدیران ارشد شهری به‌ویژه متولیان ایجاد و توسعه عرصه‌های سبز شهری باید اهتمام ویژه‌ای درباره نگهداری از فضای سبز و جلوگیری از تخریب آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه اهمیت فضای سبز بر هیچکس پوشیده نیست، بر به بکارگیری صنعت روز دنیا برای تأمین نیازهای زندگی بشر اشاره کرد و بهره‌گیری از صنعت و خروجی‌های آن را برای زندگی انسان امری اجتناب‌ناپذیر دانست.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و فناوری به ناچار موجب تخریب برخی فضاها و عرصه‌های سبز می‌شود، که رفع این مهم از دغدغه‌های جدی مسئولان و متولیان ایجاد، حفظ و توسعه فضای سبز است.

عربیان ادامه داد: برای پیشگیری از بروز بحران‌های ناشی از تخریب فضای سبز نیاز به اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلانی است که توسعه فضای سبز از ارکان اصلی این برنامه‌ریزی‌ها است.

وی ضمن قدردانی از نوجوانان و جوانانی که با دستان پرتوان خود اقدام به کاشت نهال کردند، یادآور شد: این قشر در واقع با انجام این کار نمادی از حیات و پویایی را به نمایش گذاشتند.

عربیان با اشاره به اولین روز از آغاز هفته درخت‌کاری و تأکید بر ایجاد محیط سبز و ایمن تصریح کرد: تحقق این مهم زمینه‌ساز ایجاد محیط زیست مناسب برای زندگی بشر است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز درخت‌کاری، تأکید کرد: اگر یک روز از سال را به روز درخت‌کاری اختصاص دهیم، لازم است، باقی ایام به حفظ، نگهداری و صیانت از این منابع طبیعی خدادادی تخصیص داده شود.

استاندار البرز با بیان اینکه، این استان و کلان‌شهر کرج روزگاری به منطقه سبز ییلاقی تهران معروف بوده است، اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به ذات و سرشت سبز استان، نباید با کمبود درخت روبه‌رو شویم.

عربیان بهره‌گیری از تأثیرات مطلوب محیط زیست را حق طبیعی همگان دانست و با بیان اینکه فضای سبز و توسعه آن نقش بسزایی در ایجاد آرامش و آسایش خاطر افراد ایفا می‌کند، گفت: تحقق این مهم با هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های کلان در زمینه ایجاد عرصه‌های سبز ممکن می‌شود.

وی با اشاره به وجود فضاهای سبز بکر و طبیعی استان البرز و کلان‌شهر کرج، افزود: باید در این استان به‌گونه‌ای در زمینه فضای سبز عمل کنیم که دامنه‌های سبز البرز را به‌عنوان یادگاری به نسل آینده هدیه دهیم.

عربیان با بیان اینکه، به‌طور اصولی و استاندارد کاشت سه نهال باید جایگزین قطع یک درخت و نهال شود، خاطرنشان کرد: اهمیت فضای سبز و حیات درختان به قدری مهم است که می‌توان گفت در مقابل قطع یک نهال، 10 درخت باید کاشته شود.

وی ادامه داد: مراقبت از فضای سبز امری ضروری است که باید در رأس برنامه‌های همه دستگاه‌ها و نهادها قرار گیرد.

استاندار البرز با اشاره به افزایش آمار جمعیت تصریح کرد: افزایش و توسعه فضای سبز با توجه به نیاز انسان به عرصه‌های سبز باید متناسب با افزایش تعداد نسل و جمعیت صورت گیرد.

عربیان کرج را نیازمند ایجاد و افزایش فضای سبز دانست و با بیان اینکه جشن درخت‌کاری جشنی ملی است، یادآور شد: در واقع صاحبان این جشن مردم هستند و باید خروجی‌های مهم هفته درخت‌کاری را سرلوحه کار خود درباره صیانت از عرصه‌های سبز شهری قرار دهند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر هر نفر تنها یک نهال بکارد و در طول سال نیز از آن مراقبت کند، بی‌شک مشکل فضای سبز رفع خواهد شد./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911215-07

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید