Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران:

پنج پروژه آبخیزداری در استان تهران افتتاح و بهره‌برداری می‌شود

پنج پروژه آبخیزداری و مدیریت پایدار آب و خاک با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، هدررفت آب، تقویت آب‌های زیرزمینی و کنترل سیل در شهرستان‌های استان تهران با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از 15 اسفندماه همزمان با جشن درخت‌کاری و با شعار "منابع طبیعی، سرمایه ملی" آغاز می‌شود.

غلام‌عباس عبدی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته با محوریت مشارکت مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، افزود: برای بزرگداشت این هفته، برنامه‌ها و سیاست‌هایی در سطح ملی و استانی جهت اجرا تدوین شده که در این زمینه مقرر شده که روز 15 اسفندماه سال جاری مصادف با روز اول هفته منابع طبیعی در ارتفاعات شمال تهران و در منطقه دارآباد مراسم نهال‌کاری با حضور مسئولان و مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: روز دوم این هفته که به نام منابع طبیعی، آموزش و پژوهش نام‌گذاری شده، مراسمی در سطح ملی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی در مرکز تحقیقات آبخیزداری انجام می‌شود و در تهران نیز همایشی با حضور دانشگاهیان، دانشجویان، تشکل‌های مردمی و مسئولان در محل دانشگاه آزاد اسلامی ورامین اجرا و برنامه‌ای دیگر در منطقه شمشک با حضور معاون عمرانی استاندار تهران و با مشارکت شهرداری شمشک برگزار خواهد شد.

عبدی‌نژاد با بیان اینکه سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری به نام منابع طبیعی، همیاران و سازمان‌های مردم‌نهاد و پیشکسوتان نام‌گذاری شده است، ادامه داد: به مناسبت این روز مراسمی با حضور همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم‌نهاد، مسئولان محلی و استانی و سازمانی در شهرستان پاکدشت اجرا می‌شود.

وی درباره برگزاری مراسم روز چهارم این هفته تصریح کرد: چهارمین روز از این هفته تحت عنوان منابع طبیعی، آموزه‌های دینی و مشارکت مردم نام‌گذاری شده که مراسم مشترکی با سازمان اوقاف در آستان مقدس امامزاده پنج تن لویزان برگزار و مراسم نهال‌کاری با همکاری اقشار مختلف مردم و همیاران طبیعت در منطقه تلو در شمال شرقی تهران در مساحتی حدود 50 هکتار و با کاشت 25 هزار اصله نهال انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران یادآور شد: در این روز اعضای ستاد برگزاری هفته و همکاران منابع طبیعی در نماز عبادی سیاسی جمعه تهران و همچنین شهرستان‌های استان شرکت و اقدام به توزیع نهال در بین نمازگزاران برگزار می‌شود.

عبدی‌نژاد با اشاره به مراسم پنجمین روز از این هفته تأکید کرد: در پنجمین روز از این هفته که به نام منابع طبیعی و بسیج سازندگی نام‌گذاری شده برنامه‌ای با مشارکت بسیج سازندگی در دانشکده شهیدمطهری سپاه برگزار که در این روز پنج‌هزار اصله نهال در محل این دانشکده کاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: در ششمین روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که تحت عنوان منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه آبخیز نام‌گذاری شده برنامه‌ای در محل حوزه آبخیز جمع آبرود دماوند برگزار که اقدام به افتتاح پروژه‌های آبخیزداری خواهد شد و برنامه‌ای دیگر نیز در شهرک صنعتی قرچک برگزار که با عملیات نهال‌کاری و بزرگداشت این هفته نیز همراه خواهد بود.

عبدی‌نژاد به مراسم روز هفتم این هفته اشاره کرد و گفت: هفتمین روز از این هفته که به نام منابع طبیعی و قانون است، مانور مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی با نیروی انتظامی در منطقه خاور شهر شهرری به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی در ادامه افزود: در این هفته همچنین سند طرح‌های مرتعداری که با هدف مدیریت جامع و یکپارچه بر مراتع و برای مساحتی نزدیک به 80 هزار هکتار تهیه شده، جهت اجرا به بهره‌برداران، عشایر و مرتعداران استان واگذار خواهد شد./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911215-08

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید