Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته درخت‌کاری برگزار شد؛

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش‌های کاشت و نگهداری درختان میوه در کرج

مسئول آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش کاشت و نگهداری درختان میوه در اولین روز از هفته درخت‌کاری خبر داد.

مرجان مساعد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: تعریف درخت و درختچه، تقسیم‌بندی درختان و درختچه‌ها، نکات قابل توجه در انتخاب درخت و درختچه، زمان کاشت نهال، مراقبت پس از کاشت، کاربرد درختان و درختچه‌ها در فضای سبز و معرفی گونه‌های درختی از موضوعات مطرح‌شده در این دوره آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه تغذیه گیاه یکی از عوامل مهم در بهبود کیفی و کمی میوه است و موجب رنگ، طعم و شکل میوه، کاهش ریزش میوه، افزایش مقاومت در برابر آفات و امراض و ایجاد مقاومت در برابر سرما می‌شود، بر ضرورت آگاهی شهروندان از تغذیه گیاه تأکید کرد.

مسئول آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ایجاد تعادل و رعایت نسبت میان میزان عناصر مصرفی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در رشد درختان میوه اطلاع‌رسانی و آموزش در این زمینه امری ضروری است.

مساعد با بیان اینکه این دوره آموزشی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، عملکرد سازمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در کاشت، حفظ و نگهداری درختان نقش بسزایی در توسعه سرانه فضای سبز شهری دارد.

وی ادامه داد: در پایان دوره آموزشی سؤالاتی درباره مباحث ذکرشده مطرح شد و به چهار نفر از شرکت‌کنندگانی که پاسخ صحیح دادند گل آپارتمانی اهدا شد.

مساعد در پایان تصریح کرد: در پایان کلاس به تمام شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی آشنایی با روش‌های کاشت و نگهداری درختان میوه گواهینامه آموزشی ارائه شد./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911215-09

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید