Iranian Agriculture News Agency

فعالیت های دامپزشکی با قدرت اجرا شود

در دیدار فرماندار و نماینده شهرستان بجستان با مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، فرماندار این شهرستان بر تقویت هرچه بیشتر فعالیت های دامپزشکی در نقاط مختلف شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایانا مهندس حسین جمشیدی اظهار داشت: شهرستان بجستان دارای ظرفیت های مناسبی در بخش دام و طیور شامل؛ 120 هزار راس دام سبک، 4000 راس دام سنگین و 55 واحد مرغداری می باشد و با توجه به اهمیت سلامت سرمایه دامی در اقتصاد و سلامت مردم منطقه، لازم است تا تمامی اقدامات حمایتی از فعالیت های دامپزشکی انجام شود و فرمانداری شهرستان نیز این موضوع را در اولویت های خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت های دامپزشکی نقش مستقیم در سلامت مردم دارد لذا اهمیت کمتری نسبت به فعالیت های بهداشت و درمان برایش قایل نبوده و نیستیم .

فرماندار بجستان اعلام داشت: قدمت ارائه خدمات دامپزشکی در منطقه به سال های قبل از انقلاب می رسد که تمام این فعالیت ها توسط پست دامپزشکی منطقه انجام می شد اما پس از انقلاب اسلامی و در جریان توسعه خدمات برای نقاط محروم، دامپزشکی به عنوان یکی از نهادهای پیشتاز در این زمینه عمل نموده است.

وی عمده ترین معضل دامپزشکی بجستان را بازنشستگی نیروهای بخش دولتی شبکه یاد کرد و خواستار اقدام جدی اداره کل دامپزشکی برای رفع این معضل شد.

حجت الاسلام دکتر محمد رجایی، نماینده مردم شهرستان بجستان نیز در این دیدار، خواستار تقویت بنیان منابع انسانی در شبکه دامپزشکی و افزایش اعتبارات در نظر گرفته برای شهرستان شد.

وی از آمادگی خود و دیگر نمایندگان استان خود برای حمایت از پیشنهادهای دامپزشکی در جهت توسعه خدمات و رفع معضلات این مجموعه خبر داد.

وی اظهار داشت: عدم توجه به دامپزشکی، تبعات جبران ناپذیری برای سلامت جامعه در پی خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این این دیدار، اظهار داشت: تمامی تلاش های استان در جهت ارائه خدمات با اولویت نقاط محروم است و با توجه به عدم وجود مجوز استخدام افراد، در حال حاضر نیروهای آماده جهت حضور در طرح نیروی انسانی برای جبران کمبودها استفاده می شوند و برای شهرستان بجستان نیز از همین محل، افرادی جهت خدمت در نظر گرفته شده اند.

دکتر ناصر مرگان ازغدی، یادآور شد رویکرد این مجموعه، ضمن توجه به بخش دولتی، توسعه خدمات بخش خصوصی دامپزشکی نیز هست و از تمامی فعالیت های قابل واگذاری در این بخش حمایت می کنیم.

معاون اداری، پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان نیز از تلاش اداره کل برای جذب حداکثر منابع و اعتبارات خبر داد و عدم تخصیص اعتبارات لازم دامپزشکی را مانع جدی برای ارائه مناسب خدمات دانست.

دکتر حمید افشاریان خواستار آن شد تا توجه جدی به تخصیص به موقع اعتبارت دامپزشکی استان انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید