Iranian Agriculture News Agency

ارائه روش‌های کاشت و نگهداری درختان مثمر به شهروندان کرجی

مسئول آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری دوره آموزشی روش‌های کاشت و نگهداری درختان مثمر در دومین روز از هفته درخت‌کاری خبر داد.

مرجان مساعد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در این دوره آموزشی شهروندان با گونه‌های مختلف گیاهی و قابل کاشت و نگهداری در شهر کرج آشنا شدند.

وی ایجاد دیوار سبز (پرچین، بادشکن، دیوار صوتی)، ایجاد منظر زیبا، سایه‌انداز، تثبیت شیب‌های تند و تلطیف و کاهش آلودگی هوا را از فواید توسعه فضای سبز شهری دانست و بر تحقق این مهم تأکید کرد.

مسئول آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اهمیت آبیاری درختان، افزود: در اولین فصل رشد، گیاه باید حداقل هفته‌ای یک بار (حتی در زمان بارندگی) آبیاری شود.

مساعد آگاهی شهروندان از زمان آبیاری درختان را در نگهداری مطلوب مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه نقش بسزایی در تحقق این مهم دارد.

وی یادگیری شهروندان در زمینه حفظ و نگهداری درختان را امری ضروری دانست و ادامه داد: در پایان دوره آموزشی سؤالاتی درباره مباحث ذکرشده مطرح شد و به چهار نفر از شرکت‌کنندگانی که پاسخ صحیح دادند، گل آپارتمانی اهدا شد.

مساعد تصریح کرد: در پایان کلاس به تمام شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی روش‌های کاشت و نگهداری درختان مثمر گواهینامه آموزشی ارائه شد.

برگزاری کارگاه آموزشی باغچه کوچک منزل من در کرج

کارگاه آموزشی باغچه کوچک منزل من با آموزش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ساعت 6:30 صبح و در پارک تنیس برگزار شد.

اهمیت توسعه و گسترش اصولی عرصه‌های سبز شهری، اعم از فضاهای سبز عمومی و عرصه‌های خصوصی و ساماندهی باغچه منازل شهروندان از اهداف اجرایی طرح باغچه کوچک منزل من است.

در این کارگاه آموزشی که به مدت سه روز برگزار می‌شود، ساخت و طراحی باغچه‌های منازل شهروندان را به همراه داشته و ادامه این کارگاه آموزشی به ترتیب در پارک هامون و باغ گل‌ها و 17 و 20 اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

کارگاه آموزشی مذکور برای دومین سال در کرج اجرا می‌شود و بررسی و ارزیابی‌های صورت‌گرفته درباره نحوه برگزاری این دوره‌های آموزشی طی دوره قبل حاکی از استقبال شهروندان از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911219-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید