Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی راز طول عمر گل‌های شاخه‌بریده در کرج

مسئول آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری دوره آموزشی راز طول عمر گل‌های شاخه‌بریده در این کلان‌شهر خبر داد.

مرجان‌السادات مساعد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با وجود بارش برف با استقبال شهروندان روبه‌رو شد، گفت: شهروندان در این کارگاه آموزشی روش‌های افزایش طول عمر گل‌های شاخه‌بریده نظیر لیلیوم، رز،‌ آلسترومریا و... همچنین افزایش نگهداری این گل‌ها را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه گل‌ها اندام‌های زایشی گیاه هستند، افزود: این اندام‌ها در انتهای مرحله رشد خود دیگر به مواد غذایی برای رشد بیشتر نیاز نداشته و مواد غذایی لازم به‌منظور حفظ و نگهداری در این گل‌ها ذخیره می‌شود.

مسئول آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گل‌های شاخه‌بریده را فاقد ریشه دانست و خاطرنشان کرد: این گل‌ها آب لازم را از طریق آوندهایی که در محل بریده شدن ساقه قرار دارند جذب می‌کنند.

مساعد ادامه داد: گیاهان شاخه‌بریده با سطح بریده‌شده به‌عنوان یک زخم برخورد کرده و با مسدود کردن سلول‌ها و آوندهای بریده‌شده سعی در ترمیم و بازسازی آن قسمت دارند که این موضوع باعث مختل شدن جذب آب می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از مدتی آب داخل لیوان یا گلدانی که گل شاخه‌بریده در آن قرار گرفته کدر شده یا بوی نامطبوعی می‌گیرد که این به‌دلیل رشد انواع قارچ در آب است.

مساعد درباره راهکار جلوگیری از گندیدن آب و رشد قارچ‌ها یادآور شد:‌ زود عوض کردن آب گلدان از خراب شدن و مردن آوندهای انتهای ساقه، گندیدن آب و رشد قارچها جلوگیری می‌کند.

وی اطلاع‌رسانی به شهروندان در زمینه مطالب مذکور را درباره نگهداری گیاهان شاخه‌بریده مهم ارزیابی کرد و برگزاری این کلاس آموزشی را از اقدامات مطلوب سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در این زمینه دانست.

مسئول آموزش فضای سبز شهرداری کرج تأکید کرد: در پایان دوره آموزشی سؤالاتی درباره مباحث ذکرشده مطرح شد و به چهار نفر از شرکت‌کنندگانی که پاسخ صحیح دادند، گل آپارتمانی اهدا شد.

مساعد اظهار داشت: در پایان کلاس به تمام شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی روش‌های کاشت و نگهداری درختان مثمر گواهینامه آموزشی ارائه شد./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911219-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید