Iranian Agriculture News Agency

شهروندان کرجی با گل‌های بهاره آشنا شدند

در پنجمین روز از هفته درخت‌کاری، شهروندان کرجی در یک کارگاه آموزشی با گل‌های بهاره آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با توجه به نزدیک شدن فصل بهار، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با برگزاری کارگاه آموزشی شهروندان را با گل‌های بهاره‌ای که به‌صورت فلاورباکس پشت پنجره آپارتمان‌ها کاشته می‌شوند، آشنا کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج توجه به گل‌های بهاری را به‌منظور زیبایی شهر از ضروریات دانست و گفت: گل‌های بهاری باعث طراوت و شادابی این فصل می‌شوند . همچنین با عطر و بویی که دارند، می‌توانند این شادابی و طراوت را به خانه‌های شهروندان نیز بیاورند.

حمیدرضا عسگری با اشاره به اینکه آشنایی با گل‌های بهاری نقش بسزایی در آرامش روانی شهروندان در منزل دارد، افزود: کاشت انواع گل‌های بهاری در تنوع زیبایی منزل و شادابی روحیه شهروندان مؤثر است.

وی همیشه‌بهار، بنفشه، میمون، مینای چمنی، پامچال، نرگس و لاله را ازجمله گل‌های بهاری مطلوب برای کاشت در این فصل دانست و خاطرنشان کرد: این گل‌ها سرمای زمستان را به‌خوبی تحمل کرده و می‌توان گل‌های بهاری را در فضای باز هم کاشت.

کرج میزبان کارگاه آموزشی "درختان و نقش آنها در کاهش آلودگی هوا"

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری کارگاه آموزشی "درختان و نقش آنها در کاهش آلودگی هوا" در این سازمان خبر داد.

عسگری با اشاره به اهمیت فضای سبز و درختان و نقش مهم آن در کاهش آلودگی هوا، ادامه داد: کلان‌شهر کرج نیز طی سال جاری مانند بسیاری از شهرهای بزرگ ایران با بحران آلودگی هوا درگیر بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج به مناسبت هفته درخت‌کاری و آشنایی شهروندان با نقش و اهمیت گیاهان به‌ویژه درختان، کارگاه آموزشی با عنوان درختان و نقش آنها در کاهش آلودگی هوا را برگزار کرده است.

عسگری برگزاری این دوره را با حضور "وحید اعتماد" از اساتید برجسته دانشکده پردیس کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: این دوره آموزشی در سالن آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج برگزار شد.

وی پررنگ کردن مسئله کاهش آلودگی هوا برای شهروندان را از اهداف مهم این کارگاه آموزشی دانست.

عسگری در پایان مشارکت شهروندان در زمینه کاهش آلودگی هوا را در تحقق این مهم مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با حفاظت از فضاهای سبز و درختان با مشکل آلودگی هوا مقابله کنند./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911219-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید