Iranian Agriculture News Agency

کاشت نهال و اجرای کمربند سبز در حریم ندامتگاه کرج

به مناسبت هفته منابع طبیعی و در راستای امضای توافق‌نامه فیمابین و تداوم همکاری‌های مؤثر اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و نیز اجرای طرح‌های عمرانی ازجمله ایجاد و توسعه فضای سبز در اراضی واقع در مجاورت اماکن تحت تملک و اختیار اداره کل مذکور برنامه نهال‌کاری با مشارکت اداره کل زندان‌ها در ندامتگاه مرکزی کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در ابتدای این مراسم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت برنامه‌های هفته منابع طبیعی ازجمله چندوجهی بودن این برنامه‌ها گفت: در این زمینه تأکید آموزه‌های دینی، مهم بودن از نظر سلامت جامعه و سایر موارد موجب شده در طول سال و به‌ویژه در این هفته به ترویج فرهنگ منابع طبیعی توجه شود.

حسن میررجبی با اشاره به نقش انسان در خارج شدن تعادل اکوسیستم و اقدام یک‌سویه بشر در بهره‌گیری از طبیعت افزود: این مسئله موجب صدمه به چرخه حیات شده است.

وی ازجمله عوارض این نگاه یک‌سویه را تغییرات اقلیمی، افزایش گرد و غبار، فرسایش وقوع سیلاب‌ها و افزایش دمای کره زمین اعلام و پوشش گیاهی را موجب ذخیره منابع آبی دانست و خاطرنشان کرد: بدون منابع آبی نیز حیات معنی نخواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به بحث فرهنگ‌سازی اشاره کرد و خواستار دقت بیشتر در نحوه استفاده از طبیعت شد.

میررجبی ادامه داد: اجرای مراسم مشابه در سطح استان باعث افزایش سرانه فضای سبز و بهره‌گیری از مزایای آن است./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911219-07

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید