Iranian Agriculture News Agency

شهردار کرج:

تخریب کره زمین نگران‌کننده است/ لزوم توجه انسان‌ها به حفاظت از کره خاکی

شهردار کرج با اشاره به اینکه کره زمین به سرعت در حال نابودی است، گفت: انسان‌ها باید به حفاظت از کره خاکی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سیدعلی آقازاده در همایش "بهینه‌سازی مصرف انرژی در راستای مدیریت سبز" با اشاره به ذخایر اندوخته شده در جنگل‌ها، دریاها، زمین و... از ابتدای تشکیل کره زمین تا امروز افزود: در طول کمتر از 100 سال کره زمین بیشترین تخریب را شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از این تخریب در 50 سال دوم اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: روند تخریب کره زمین و منابع آن سیر صعودی نگران‌کننده‌ای را به خود گرفته است.

شهردار کرج ادامه داد: طبق آماری که در 100 سال اخیر وجود دارد، روند تخریب به‌گونه‌ای خطرناک شده که سران بزرگ دنیا برای حفظ سلامت بشر جلساتی ترتیب می‌دهند.

آقازاده تصریح کرد: در طول 24 ساعت بیش از 85 میلیون بشکه نفت در کره زمین می‌سوزد که این موضوع نگران‌کننده‌ای برای سلامت محیط زیست است.

وی به کم‌عمق شدن تالاب انزلی اشاره کرد و یادآور شد: عمق این تالاب طی پنج سال گذشته به هشت متر می‌رسید که اکنون عمیق‌ترین قسمت این تالاب حدود سه متر است.

آقازاده فاضلاب انسانی و رسوبات ناشی از فعالیت انسانی را از عوامل مؤثر در کاهش عمق این تالاب دانست و تأکید کرد: این نمونه‌ای از اتفاقات بی‌شماری است که روند تخریب کره زمین را سرعت می‌بخشد.

جرم کره زمین رو به کاهش و جرم جوی آن در حال افزایش است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جرم کره زمین رو به کاهش و جرم جوی آن در حال افزایش است، اظهار داشت: 70 سال قبل آمار سوانح طبیعی ازجمله سیل‌ها و طوفان‌های مخرب، زلزله و بهم خوردن اکوسیستم در کل دنیا بسیار ناچیز بوده است.

وی افزایش بلایای طبیعی در سال‌های اخیر را به صدا درآمدن زنگ خطر برای بشری که روی کره زمین زندگی می‌کنند دانست و گفت: باید برای کاهش این بلایا چاره‌ای اندیشید.

آقازاده با اشاره به اینکه کشور ایران در جهت حفظ منابع و محیط زیست جزء کشورهای آخر دنیا محسوب می‌شود، بر تلاش در جهت حفظ محیط زیست تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در ایران منابع خوبی وجود دارد فضا و زمینه مهیا است تا بتوانیم در حفظ و حراست از محیط زیست برای جهانیان الگو باشیم.

وی تحقق حفظ و حراست از محیط زیست را نیازمند فرهنگ‌سازی غنی و تلاش چند برابر مسئولان درباره ترویج فرهنگ‌سازی دانست./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-911221-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید