Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با رئیس اداره هواشناسی کشاورزی مطرح شد؛

پیش‌بینی شرایط آب و هوایی نیمه اول سال زراعی

در این دوره نیز دما در بخش شمال شرق، جنوب شرق و غرب دریای خزر بیشتر از نرمال، یعنی افزایش دمایی فراتر از 5.1 خواهد بود که در سایر نقاط این افزایش دما بین پنج تا 5.1 است.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب درباره پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی در نیمه اول سال جاری گفت: در این دوره بارش تنها در نواری از شمال غرب کشور و دریای خزر در حد نرمال (90 الی 110 درصد میانگین) و در سایر نقاط در حد نرمال و کمتر از نرمال (بین 80 الی 90 درصد میانگین) خواهد بود.

مسعود حقیقت افزود: در این دوره بارش در غالب نقاط کشور به‌جز بخشی‌هایی از غرب و شمال خراسان شمالی و مرکز کرمان که پیش‌بینی بارش 80 الی 90 درصد میانگین می‌شود، در سایر نقاط در حد نرمال یعنی بین 90 الی 110 درصد میانگین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره دما در بخش‌های شرق، جنوب شرق و همچنین غرب کشور بیشتر از حد نرمال یعنی افزایش دما بیش از 5.1 درجه نسبت به نرمال خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در سایر نقاط کشور نیز انتظار افزایش دما وجود دارد که این افزایش دما به میزان 5.1 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

حقیقت تصریح کرد: در این دوره نیز دما در بخش شمال شرق، جنوب شرق و غرب دریای خزر بیشتر از نرمال، یعنی افزایش دمایی فراتر از 5.1 خواهد بود که در سایر نقاط این افزایش دما بین پنج تا 5.1 است.

وی در پایان یادآور شد: دما در نوار شمال شرق و نیمه جنوبی استان خوزستان نیز 5.1 درجه خواهد بود که در سایر نقاط کشور افزایش دما بین پنج الی 5.1 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-920121-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید