Iranian Agriculture News Agency

تاکنون؛

حدود 40 هزار نفر از جشنواره لاله‌ها بازدید کردند

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج درباره بازدید شهروندان از اولین جشنواره لاله‌ها در کرج گفت: تاکنون حدود 40 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.

حمیدرضا عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب، استقبال شهروندان از جشنواره لاله‌ها را مطلوب عنوان کرد.

وی با اشاره به کیفیت و کمیت این جشنواره، این مهم را کم نظیر دانست و افزود: افزایش لاله‌ها در سرانه فضای سبز شهر کرج طراوتی متفاوت و زیبا به شهر بخشیده است.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج برگزاری جشنواره لاله‌ها در شهر کرج را در تنوع فضای سبز شهری مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز متنوع در شهرها موجب افزایش انگیزه در بین مردم می‌شود.

عسگری تنوع رنگ گل در لاله را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: گل‌های لاله به جز رنگ قهوه‌ای تقریباً تمام رنگ‌ها را دارا است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر موارد انواع چندهزار گونه لاله تنها بر اساس تفاوت رنگ از یکدیگر مجزا شده‌اند، تصریح کرد: به‌طورکلی این گل به هفت گروه رنگی سفید، زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش و سبز تقسیم می‌شود.

عسگری یادآور شد: در هر گروه، لاله‌ها به جز تفاوت در درجه رنگ در شکل رنگ‌آمیزی نیز مانند دو رنگ بودن، حاشیه‌دار بودن و وجود رگه‌های رنگی در درون گلبرگ نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در پایان با اشاره به تنوع گل‌های لاله، تأکید کرد: تلاش شد تا در برپایی جشنوراه لاله‌ها با بهره‌گیری از تنوع لاله‌ها، زیبایی و طراوت در مقابل دیدگان شهروندان قرار گیرد تا پس از اتمام لحظاتی که در مجموعه سپری می‌کنند با فراغ بال و خاطری آرام تجدید روحیه کنند./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-920124-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید