Iranian Agriculture News Agency

مزرعه پردیس کشاورزی کرج می‌تواند به پارک فناوری تبدیل شود

مزرعه تحقیقاتی و پژوهش در این مرکز علمی می‌تواند به پارک فناوری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج در آیین دیدار نوروزی با اساتید و کارکنان این مرکز گفت: برای جهش اقتصادی در بخش کشاورزی و تدوین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید همه گروه‌ها در این بخش همکاری کنند.

محمد جعفری افزود: کار اصلی دانشگاه تولید و گسترش علم در کشور است که با تبدیل علم به عمل می‌توان شاهد رشد و توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی در کشور باشیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مالی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در سال گذشته خاطرنشان کرد: برای مصون ماندن از دست‌اندازی‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق در راستای نیازهای کشور حرکت کرد.

همچنین در این آیین، استاد پیشکسوت پردیس اظهار داشت: این قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین مرکز آموزش کشاورزی کشور، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و امسال هم که سال حماسه سیاسی و اقتصادی است باید کار فوق‌العاده‌ای انجام دهیم و از سطح کارهای معمولی مثل تدریس و تألیف فراتر رویم.

دکتر عباسعلی زالی تصریح کرد: تأمین امنیت و سلامت غذایی کار مهمی است که باید در چهارچوب حماسه اقتصادی و بر طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیش برویم.

وی با اشاره به آمادگی حدود 160 هزار دانش‌آموخته در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در کشور و اعلام آمادگی معاونت رئیس جمهور در حمایت از طرح‌های دانشگاهی ادامه داد: همکاری بین دانشگاه و بخش خصوصی می‌تواند نقش عمده‌ای در اشتغال این دانش‌آموختگان و توسعه کشور ایفا کند.

مطلبی در پایان تأکید کرد: مزرعه پردیس آینه عمل ما و نشان دهنده عملکرد ماست و مجموعه علمی ما باید در مزرعه تبلور یافته و ما در این راستا طرح‌هایی را در دست تهیه داریم./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-920124-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید