Iranian Agriculture News Agency

کاشت 14500 گل و درختچه در معابر کرج/ احداث حداقل دو پارک محله‌ای در تمامی مناطق

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از کاشت 13 هزار گل و درختچه در این کلانشهر خبر داد و گفت: تمامی مناطق موظف هستند که تا پایان سال جاری حداقل دو پارک محله‌ای را احداث کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، عباس زارع در جلسه هماهنگی مسئولان فضای سبز مناطق 12 گانه شهرداری که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، افزود: احیاء درختان حاشیه معابر، توسعه سیستم‌های آبیاری، بازسازی و بهسازی پارک‌های سطح مناطق و طراحی و اجرای پارک‌های محلی ازجمله اقدامات وی‍‍ژه این سازمان در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی مقرر شده است که طی سال جاری 40 هزار اصله نهال در حاشیه معابر کلانشهر کرج به صورت محله محوری کاشته شود.

کاشت 1500 گلدان گل اختر و 12 هزار یاس زرد و به ژاپنی در کرج

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به شرایط مطلوب کرج برای کاشت گل اختر ادامه داد: در این زمینه هر منطقه مکلف است که تا پایان سال جاری هزار و 500 گلدان گل اختر در حوزه تحت پوشش خود بکارد.

زارع تصریح کرد: طی فصل بهار امسال 12 هزار یاس زرد و به ژاپنی، هزار اصله ارغوان،‌ هزار اصله درختچه توری و 500 اصله طاووسی در سطح معابر شهری اعم از بلوارها، رمپ و لوپ و لچکی‌ها کاشته خواهد شد.

تمامی مناطق موظف به احداث دو پارک محله‌ای کوچک هستند

وی یادآور شد: تمامی مناطق 12 گانه موظف هستند که طی سال جاری دو پارک محله‌ای کوچک را در حوزه تحت پوشش خود احداث کنند.

زارع با تأکید بر اینکه لچکی‌های خالی موجود در معابر باید به پارک تبدیل شود، تأکید کرد: تا پایان سال 92 در مجموع 24 پارک محله‌ای کوچک به پارک‌های کرج افزوده می‌شود.

وی در پایان به مرتب‌سازی درختان معابر کرج طی سال جاری تأکید کرد و خواهان اهتمام وی‍ژه مسئولان فضای سبز مناطق 12 گانه به این مهم شد./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-920202-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید