Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

ایجاد محدودیت در عملیات زراعی در روز جمعه/ احتمال بروز بیماری‌های قارچی در مزارع سیب‌زمینی و پیاز

در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به‌دلیل افزایش رطوبت و به دنبال آن بیماری‌های قارچی در مزارع سیب‌زمینی و پیاز، گلخانه‌داران و جالیزکاران نسبت به کنترل این بیماری‌ها اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق جنوبی و مرکزی کشور شرایط جهت انجام عملیات کشاورزی شامل مبارزه با علف‌های هرز، زنگ گندم و آفات احتمالی مناسب است، ولی به‌دلیل همزمانی با شدت وزش باد از انجام محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغ‌ها و مزرع در ساعات بعد از ظهر خودداری شود.

مسعود حقیقت افزود: در دامنه‌های رشته‌کوه البرز ردیابی سن غلات در مزارع گندم و جو انجام شده و دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به‌دلیل افزایش رطوبت و به دنبال آن بیماری‌های قارچی در مزارع سیب‌زمینی و پیاز، گلخانه‌داران و جالیزکاران نسبت به کنترل این بیماری‌ها اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در این مناطق کنترل و شناسایی آفت مینوز گوجه‌فرنگی و زنگ زرد مزارع گندم انجام شود.

حقیقت تصریح کرد: در مناطق شمالی و سواحل دریای خزر کشاورزان اقدام به شخم، شیار و آب‌تخت کردن اراضی شالیزاری خود کند.

وی یادآور شد: به‌دلیل کاهش دمای محیط، کشاورزان نسبت به هوادهی و تهویه واحدهای مرغداری اقدام کنند.

حقیقت تأکید کرد: بارش باران در روز جمعه، انجام عملیات زراعی را در این مناطق با محدودیت روبه‌رو خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: در مناطق غربی و شمال غربی، مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم، جو و کلزا و بازدید مناطق زمستان‌گذران سن گندم و دیدبانی وضعیت فعالیت آنها کنترل شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-920204-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید