Iranian Agriculture News Agency

رئیس ادراه هواشناسی کشاورزی خبر داد:

مبارزه لکه پوست استخوانی و سوسک سرشاخه‌خوار در باغ‌های پسته

در مناطق شرق و جنوب شرق کشور از نظر جوی بهترین زمان محلول‌پاشی کلسیم برای کاهش لکه پوست استخوانی و مبارزه با آفت سوسک سرشاخه‌خوار در باغ‌های پسته است.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غربی و شمال غربی کشور اراضی برای کشت ذرت دانه‌ای، علوفه‌ای و لوبیا آماده‌سازی شده و در صورت نیاز باغ‌ها و مزارع به سم‌پاشی، این عملیات در ساعات اولیه روز انجام شود.

مسعود حقیقت افزود: مراحل دوم مبارزه با آتشک در مرحله شکوفه‌دهی درختان میوه دانه‌دار بعد از اتمام وزش باد، مبارزه با پوسیدگی مغز گردو پس از تشکیل میوه و مبارزه با لکه‌سیاه سیب بعد از ریزش برگ‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شرق و جنوب شرق کشور صاحبان گلخانه و مرغداری‌ها با توجه به نوسانات دائمی دما نسبت به تنظیم دمای محیط اقدام کنند.

حقیقت ادامه داد: در این مناطق از نظر جوی بهترین زمان محلول‌پاشی کلسیم برای کاهش لکه پوست استخوانی و مبارزه با آفت سوسک سرشاخه‌خوار در باغ‌های پسته است.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی تصریح کرد: در مناطق جنوب شرق کشور به‌دلیل پیش‌بینی بارش پراکنده، کشاورزان اقدام به برداشت محصول خود کنند.

وی یادآور شد: گندم‌کاران دامنه‌های رشته‌کوه البرز ردیابی آفت سن غلات در مزارع گندم و جو و کنترل مکانیکی مبارزه با علف‌های هرز را انجام دهند.

حقیقت تأکید کرد: کشاورزان این مناطق می‌توانند از این هفته از کود سرک در مزارع گندم و جو استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در مناطق جنوبی و مرکزی کشور شرایط جوی برای انجام عملیات مبارزه با علف‌های هرز، آفات احتمالی که بر اثر افزایش دما و رطوب ایجاد می‌شود، وجود دارد.

حقیقت در پایان گفت: آبیاری مزارع گندم و جو ایجاد خوابیدگی می‌کند، لذا تا نیمه اردیبهشت‌ماه از انجام این عملیات خودداری شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-920209-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید