Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

صدور سند برای 98 درصد عرصه‌های منابع طبیعی به نام دولت

تنها دو درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران برای سنددار شدن باقی مانده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: بر اساس قانون حفاظت و صیانت از منابع طبیعی تلاش می‌شود که اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کنیم.

غلام‌عباس عبدی‌نژاد افزود: پیشگیری از تصرفات اراضی ملی از برنامه‌هایی است که در راستای حفظ منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا نیروهای منابع طبیعی ظرف سه سال اخیر میزان تصرفات و تصاحبات را 55 درصد کاهش دادند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز در استان پرجمعیتی چون تهران باعث می‌شود که از تصرفات جلوگیری شود.

عبدی‌نژاد ادامه داد: حدود 12 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت ایجاد شده است و طرح دامنه جنوبی البرز نیز در حال کشت است و هرساله دوهزار هکتار جنگل‌کاری انجام می‌شود، به شرط آنکه اعتبارات مورد نیاز اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز دوهزار هکتار جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز در دستور کار است.

وجود یک میلیون و 140 هزار هکتار عرصه طبیعی در استان تهران

مدیرکل منابع طبیعی تهران با اعلام اینکه 98 درصد از اراضی منابع طبیعی استان به‌نام دولت اخذ سند شده است، یادآور شد: عرصه‌های منابع طبیعی فضایی حدود یک میلیون و 140 هزار هکتار را شامل می‌شود که 98 درصد آن به نام دولت برایشان سند صادر شده است.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: دو درصد باقیمانده نیز تا پایان برنامه پنجم سنددار می‌شود.

وی اظهار داشت: اواخر سال آینده پیش‌بینی می‌شود که تمامی عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران به نام دولت سنددار شود.

عبدی‌نژاد همچنین گفت: بخشی از اراضی ملی باقیمانده جزء اراضی هستند که دارای تقسیم‌بندی‌هایی است که باید هرچه سریع‌تر حریم مناطق دولتی مشخص شود.

وی در پایان افزود: تمامی نیروهای حفاظت از محیط زیست کشور برای حفظ عرصه‌های طبیعی تلاش می‌کنند که امید است با صیانت و حفاظت از این عرصه‌ها، فضای طبیعی و سبز استان تهران افزایش یابد./

خبرنگار: مژگان ستار

V-920214-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید