Iranian Agriculture News Agency

لاشه سه گونه پستاندار وحشی در گناباد کشف شد

مسئول حفاظت محیط زیست گناباد از کشف لاشه یک رأس گونه حمایت‌شده قوچ و دو رأس کل وحشی در شهرستان گناباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمد یوسف‌نژاد با اعلام این مطلب گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره حین گشت‌زنی در منطقه حفاظت‌شده هنگام، شاهد حضور گروهی از شکارچیان در این منطقه شدند و در پی مسدود کردن سه خروجی احتمالی، شکارچیان با بهره‌گیری از تاریکی شب به سمت روستای عباس‌آباد متواری شدند.

وی افزود: در پی گریز شکارچیان، مأموران یگان نسبت به شناسایی هویت شکارچیان یادشده وارد عمل شدند و نظر به اینکه محل اختفای آنها در روستای عباس‌آباد از بخش خضری شهرستان قائنات خراسان جنوبی قرار داشت، به سرعت هماهنگی لازم با یگان حفاظت آن اداره صورت گفت و متخلفان دستگیر شدند.

مسئول حفاظت محیط زیست گناباد خاطرنشان کرد: پس از بازرسی از منزل یکی از این شکارچیان غیرمجاز لاشه یک رأس کل وحشی و یک رأس قو چ کشف و ضبط شد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: در اقدامی دیگر مأموران یگان حفاظت این اداره در منطقه شکار ممنوع سه کوهک موفق به شناسایی یک شکارچی سابقه‌دار و غیرمجاز شدند که چندی پیش مبادرت به شکار یک رأس کل وحشی کرده بود.

وی با اشاره به کشف مقداری گوشت شکار، اسلحه و دیگر ادوات شکار و صید از منزل این متخلف، تصریح کرد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شدند./

V-920304-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید