Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

افزایش 18 درصدی جوجه‌ریزی در ایلام/ تولید روزانه 2000 تن

در حالی که مصرف روزانه گوشت مرغ در ایلام یک‌هزار و 300 تن است، اما روزانه دوهزار تن از این محصول تولید شده که مابقی آن صادر و یا برای ماه رمضان ذخیره می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: جوجه‌ریزی در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 18.5 درصد رشد داشته است که طبیعی است به دنبال آن تولید گوشت مرغ نیز افزایش یافته است.

مجتبی شیرخانی افزود: کانون آلودگی طیور از هشت واحد مرغداری در سال گذشته به یک واحد کاهش یافته است که هم‌اکنون وضعیت بیماری طیور بسیار مناسب است و به کمترین حد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که مصرف روزانه گوشت مرغ در ایلام یک‌هزار و 300 تن است، اما روزانه دوهزار تن از این محصول تولید شده که مابقی آن صادر و یا برای ماه رمضان ذخیره می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: مصرف سرانه گوشت مرغ در استان 24 کیلوگرم است که با این احتساب یک‌هزار و 300 تن نیاز روزانه ایلام است.

شیرخانی تصریح کرد: قیمت مرغ در سال جاری درب مرغداری هم‌اکنون سه‌هزار و 800 تومان است که وقتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد، به پنج‌هزار و 700 تومان افزایش می‌یابد.

وی به تولید گوشت قرمز و سایر تولیدات دامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: تولید گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های دامی در شرایط مناسبی است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شیرخانی در پایان تأکید کرد: نهاده‌های دامی استان به‌طور کامل تأمین و ذخیره‌سازی شده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مشکل خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920324-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید