Iranian Agriculture News Agency

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

امضاء تفاهم‌نامه با کشور چین و پاکستان برای صادرات محصولات پروتئینی/ بازنگری واردات گوشت از نیوزیلند

تفاهم‌نامه‌های دیگری با کشور چین در حال انعقاد است تا صادرات پای مرغ و سایر آلایش‌های دامی با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: حدود 178 کشور جهان عضو سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) هستند که در این سازمان تعهداتی برای اجرای ضوابط وجود دارد.

دکتر محسن مشکات افزود: تجارت محصولات و فرآورده‌های دامی باید از پروتکل‌های بهداشتی موجود در این سازمان تبعیت کند، در غیر این صورت برای واردات و صادرات مشکلاتی به‌وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل صادرات برخی از محصولات، تفاهم‌نامه‌های بهداشتی دیگری علاوه بر پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی در حال امضاء است.

مشکات ادامه داد: پای مرغ و برخی از اندام‌های دیگر آن و همچنین آلایش‌های دامی به کشور چین صادر می‌شود که در راستای صادرات سریع و بدون مشکل تفاهم‌نامه‌هایی با این کشور در حال نهایی شدن است تا صادرکنندگان بتوانند هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال محصول خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مقدمات کار فراهم شده، اما هنوز امضاء نهایی تفاهم‌نامه‌ها انجام نشده است.

تفاهم‌نامه بازنگری واردات گوشت از نیوزیلند در حال امضاء

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور از سالیان گذشته نسبت به واردات گوشت از کشور نیوزیلند اقدام می‌کرد که در حال حاضر در راستای بازنگری تفاهم‌نامه قبلی اقداماتی در حال انجام است.

مشکات تأکید کرد: از کشور پاکستان واردات گوشت به کشور انجام می‌شود که در این راستا نیز باید بررسی‌های بیشتری انجام شود و تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه هنوز به امضاء نرسیده است.

وی اظهار داشت: امضاء تفاهم‌نامه‌های فوق در کنار رعایت ضوابط سازمان بهداشت جهانی دام است.

مشکات در پایان گفت: در حال حاضر صادرات پای مرغ و سایر آلایش‌ها به شکل بهداشتی به کشور چین انجام می‌شود که امید است سرعت این عملیات با امضاء تفاهم‌نامه جدید بیشتر شود./

خبرنگار: مژگان ستار

L-920329-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید