Iranian Agriculture News Agency

1500 هکتار از اراضی جنگلی خراسان رضوی احیاء شد

بیش از یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی جنگلی توسط آستان قدس رضوی احیاء و نگهداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از مشهد، مدیرعامل شرکت جنگل‌های قدس رضوی با اعلام این مطلب گفت: این شرکت در شمال کشور متمرکز بوده که ضمن احیاء و حفاظت از جنگل‌ها، سالانه 500 هزار اصله نهال توسط این شرکت کاشت می‌شود.

محمد‌تقی تقوی افزود: فعالیت‌های این شرکت شامل مدیریت اجرایی طرح‌های جنگل‌داری در شمال کشور، تولیدکننده انواع فرآورده‌های چوبی و جنگلی مربوط به آن، تولیدکننده انواع گل و گیاه، درختچه‌های زینتی و همچنین طراح و مجری فضای سبز و پارک‌ها است.

وی فعالیت‌های صورت گرفته در سال 1391 را نهال‌کاری در سطح 185 هکتار، عملیات مراقبتی 596 هکتار، عملیات پرورشی آزاد کردن و پاک کردن 225 هکتار، عملیات پرورشی و تنک کردن 400 هکتار، خراش و بذرپاشی و قطع درختچه و بوته‌کنی 30 هکتار، جاده‌سازی، حصارکشی طرح‌های جنگلداری 60 کیلومتر با پایه‌های چوبی و 12 کیلومتر با پایه‌های بتونی، مرمت حصارکشی‌ها به طول 310 کیلومتر پیرامون عرصه‌های جنگلی و... دانست.

تقوی خاطرنشان کرد: اقدام به‌موقع در خروج تولیدات جنگلی، فروش به‌موقع فرآورده‌های جنگلی، انجام به‌موقع تعهدات ازجمله جنگل‌کاری، جاده‌سازی (احداث، ابنیه‌ فنی، مرمت جاده) و حفاظت از عرصه‌های جنگلی و همچنین کاهش هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی از اهم برنامه‌های این شرکت در سال 1391 بوده است.

وی مهمترین اهداف اجرایی این شرکت را حفظ و نگهداری اصولی و توسعه‌ جنگل‌های واگذار شده، اجرای برنامه‌های ترویجی، توسعه‌ بهره‌برداری امور تولید چوب، اجرای طرح جنگل‌داری، افزایش ضریب آگاهی مردم در زمینه‌ روش‌های اقتصادی و زیست محیطی جنگل، کاهش بار مالی دولت نام برد.

تقوی در پایان با بیان اینکه با تأمین بخشی از مواد اولیه کارخانه‌های صنایع چوب کشور می‌توان زمینه‌ اشتغال روستاییان حاشیه‌ جنگل را ایجاد کند، تصریح کرد: این شرکت با تقویت روحیه‌ همکاری و همیاری توانسته وضعیت معیشتی کارکنان و ایجاد اشتغال در زمینه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهد./

خبرنگار: حجت رحیم‌زاده

V-920401-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید