Iranian Agriculture News Agency

دستگیری شکارچیان کل و بز در سروآباد

مدیرکل اداره محیط زیست استان کردستان با اشاره به دستگیری 17 شکارچی گونه‌های کل و بز در سال 91 در شهرستان سروآباد گفت: امسال نیز چهار شکارچی دیگر این گونه جانوری توسط پرسنل محیط‌بانی شهرستان سروآباد دستگیر و جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، ناصح قادری با اعلام این مطلب افزود: پرسنل اجرایی سروآباد علاوه بر دستگیری این شکارچیان، دو قبضه اسلحه کلاشینکف، پنج اسلحه ته‌پر و یک اسلحه گلوله‌زنی، 40 عدد فشنگ، دوربین شکاری و چراغ قوه از آنان کشف و ضبط شد.

شهرستان سروآباد با قرار گرفتن در مسیر رشته کوه زاگرس با دارا بودن جنگل‌های زیبای بلوط، پوشش گیاهی مناسب، چشمه‌سارها، رودخانه‌ها و طبیعت بکر و زیبا، یکی از مناطق چشم‌نواز و دارای تنوع زیستی بالا است.

به‌منظور حفظ و صیانت از این سرمایه‌های طبیعی در سال 1387 و بر اساس مصوبات دولت با وسعت 57 هزار هکتار تحت نام "شاهو و کوسالان" به‌عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.

این منطقه یکی از زیستگاه‌های مناسب کل و بز به‌شمار می‌آید و این قضیه باعث شده تا شکارچیان و سوداگران حیات وحش با هر روشی سعی در شکار این گونه در منطقه کنند./

خبرنگار: مژگان وفایی

V-920409-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید