Iranian Agriculture News Agency

تحویل قطعی جهان‌نما به شهرداری/ طراوت و سبزی میهمان هرروزه جهان‌نما

با تحویل قطعی و رسمی مدیریت پارک جهان نما به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، طراوت و سبزی میهمان هر روزه این پارک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، پارک جهان نمای کرج که قدمتش به نیم قرن می رسد در زمینی به مساحت هزار و 400 هکتار و در حد فاصل اتوبان تهران - کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است.

قسمت‌های مختلف این پارک اعم از دریاچه، فضای سبز، آلاچیق‌ها، فضاهای تفریحی و... پس از تحویل موقت به شهرداری و سازمان پارک‌ها بهسازی و بازسازی شد و قرار است که در آینده با اجرای فازهای بعدی عملیات بهسازی و بازسازی یکی از زیباترین پارک‌های کشور شود.

آن‌گونه که تاریخ برای این پارک روایت کرده است، جهان‌نمای کرج از بزرگان و نامداران کشورهای جهان قول گرفته بود که در سفرهایشان به این پارک به یادگار درختی بکارند تا حکایتی باشد برای آیندگان.

جهان‌نما ریه تنفسی کرج است

در دنیای امروز کرج که جمعیت بیش از دومیلیونی را در خود جای داده و زمین و آسمانش را دود و صدای ماشین گرفته است، وجود پارکی سر سبز به نام و وسعت پارک "جهان‌نما" نعمتی بزرگی است، در واقع پس از تحویل این پارک به سازمان پارک‌ها، انواع گل‌ها و گیاهان نادر در این پارک کاشته شده تا ویترینی از نمونه‌های فضای سبز در این مکان بسیار زیبا وجود داشته باشد.

وجود درختان جوان و کهنسال پارک زمینه را برای نماد گردشگری طبیعی و تاریخی مهیا کرده است و هم‌اکنون که روزبه‌روز از شاداب‌تر شدن جهان‌نما می‌گذرد، شهروندان زیادی جذب این مکان تفریحی و گردشگری می‌شوند و از امکانات آن استفاده می‌کنند در واقع این پارک در روز طبیعت به یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای تفریح خانواده‌ها تبدیل شده است.

در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که باید مدیریت پارک جهان نما با شهرداری کرج باشد که هم اکنون این مهم محقق شده و جهان نما در اختیار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج است.

تحویل قطعی مدیریت پارک جهان‌نما به سازمان پارک‌ها

در این زمینه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار ایانا از تحویل قطعی مدیریت پارک جهان‌نما به شهرداری و این سازمان خبر داد و گفت: این مهم در دفترخانه به‌صورت رسمی به ثبت رسید.

عباس زارع افزود: پارک جهان‌نما یکی از عرصه‌های فضای سبز کرج است که طی سالیان گذشته در مدیریت شهرداری کرج نبود و به‌دلیل بی‌توجهی، درختان و فضای سبز آن دچار خسارت‌های شدیدی شدند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، طی برگزاری جلسات مختلف با ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط ازجمله اداره کل منابع طبیعی استان البرز، موفق به احیای پارک جهان‌نما و تحویل مدیریت آن شد.

روند بهسازی جهان‌نما شتاب گرفته است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ادامه داد: پارک جهان‌نما دارای پتانسیل‌های طبیعی و بالقوه فراوانی است که از زمان تحویل آن به شهرداری از سوی منابع طبیعی تلاش شد با حفظ گونه‌های گیاهی این مجموعه؛ روند بهسازی آن نیز شتاب بگیرد.

زارع تصریح کرد: پارک جهان‌نمای کرج اکنون دیگر آن شادابی و طراوت خاصی را دارد که هر شهروندی با ورود به این مجموعه، آن را به خوبی احساس می‌کند.

وی یادآور شد: پیرو توافقنامه موقت تحویل پارک جهان‌نما در سال، انتقال قطعی مدیریت بهره‌برداری از پارک جهان‌نما در خردادماه سال جاری در دفترخانه اسناد رسمی بین این سازمان و مدیرکل منابع طبیعی استان البرز به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج محول شد.

زارع تأکید کرد: این پارک دارای مساحت 110 هکتار بوده و طی دو سال گذشته از سوی شهرداری کرج و سازمان پارک‌ها، سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای بهره‌برداری شهروندان انجام گرفته است.

وی در پایان از سوی هیئت مدیره این سازمان از مدیرکل منابع طبیعی استان البرز، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، شهردار کرج، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و... تشکر و قدردانی کرد./

خبرنگار: مهشید رضایی

V-920506-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید