Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

افتتاح بیش از 70 پروژه تولیدی کشاورزی در ایلام

به مناسبت هفته دولت، 73 پروژه تولیدی کشاورزی در بخش‌های مختلف استان ایلام با اعتباری حدود 16 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاروزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در راستای طرح توسعه کشاورزی، استان ایلام حدود یک‌هزار و 600 طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی مصوب کرد که تاکنون 95 درصد آنها به بهره‌برداری و به مرحله تولید رسیده‌اند.

عبدالرضا بازدار افزود: به مناسبت هفته دولت، 73 پروژه تولیدی در بخش‌های مختلف کشاورزی با اعتبار 15 میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد که عمده آنها در راستای تسهیلات طرح توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: عمده طرح‌های افتتاحی مربوط به حوزه دام و طیور است که با بهره‌برداری از آنها، میزان قابل توجهی به تولیدات دامی استان افزوده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها، یک‌هزار و 250 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند که عمده آنها از ساکنان استان هستند.

بازدار تصریح کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح توسعه کشاورزی استان حدود 93 میلیارد تومان با سود هفت درصد است که این امر با استقبال مجریان و مقرون به صرفه کردن تولید آنها همراه شده است.

وی یادآور شد: تلاش شده که با اجرای طرح توسعه کشاورزی، بخش قابل توجهی از اهالی استان به کار گرفته شوند. به همین دلیل، اولویت پرداخت تسهیلات کشاورزی با آنهایی است که ساکن شهرستان‌های مختلف استان بوده‌اند.

بازدار در پایان تأکید کرد: مسئله دیگر که در این طرح به آن توجه ویژه شده است، اشتغال فارغ‌التحصیلان در بخش‌های مختلف کشاورزی بوده است، به‌طوری که 20 درصد افرادی که در راستای این طرح مشغول به کار شده‌اند، کارشناس کشاورزی هستند./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920604-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید