Iranian Agriculture News Agency

اولین همایش ملی گرده‌افشانی برگزار می‌شود

اولین همایش ملی گرده‌افشانی با هدف معرفی نقش و اهمیت صنعت زنبورداری کشور در افزایش تولید محصولات کشاورزی برگزار می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: اولین همایش ملی گرده‌افشانی با حمایت صندوق حمایت و توسط اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان زنبورعسل، برگزار خواهد شد تا نقش مهم گرده‌افشانی در تولید محصولات کشاورزی برای تصمیم سازان و تصمیم گیران برای بخش کشاورزی بیش از پیش تبیین شود.

بهزاد بانکی‌پور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات بخش کشاورزی ارتباط مستقیم با گرده‌افشانی دارد و وابسته با آن است. افزود: ارزش افزوده گرده افشانی زنبورعسل، 90 برابر بیش از تولیدات مستقیم آن ، مانند عسل است. به طوری که در بسیاری از کشورها، دولت برای توسعه گرده‌افشانی یارانه پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه تولید عسل تنها یکی از محصولات این صنعت در دنیا است، خاطرنشان کرد: در این همایش به صنعت زنبورداری به عنوان یکی از عوامل مهم افزایش تولید محصولات کشاورزی پرداخته خواهد شد.

بانکی‌پور در پایان تصریح کرد: این جشنوراه با همکاری انجمن ملی زنبورعسل کشور، دفتر طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی ، اتحادیه ملی و استانی و تمام محققانی که در این حوزه فعالیت دارند، برگزار می شود، اما هنوز زمان و مکان برگزاری آن مشخص نیست./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-920605-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید