Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

ایجاد میز تخصصی صادرات محصولات کشاورزی/ تأکید ویژه حجتی بر خوداتکایی و تزریق خودباوری

در استان فارس، با ایجاد میز تخصصی صادرکنندگان محصولات کشاورزی و ارتباط تنگاتنگ با اتاق بازرگانی، متناسب با بازارهای هدف محصول تولید می‌شود و این مسئله باعث رشد قابل توجه صادرات شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سیستم کشاورزی پویا، متحرک و وقفه‌ناپذیر است و طبیعت پیرامونی ما ایجاب می‌کند با فراقت خاصی مدیریت کنیم و نمی‌شود با تزلزل و بی‌ثباتی، مدیریت کرد.

خرد با اشاره به اولین گردهمایی سراسری مدیران وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید افزود: برگزاری این جلسات از بعد هماهنگی و خط‌مشی‌هایی که ترسیم شده، مثبت ارزیابی می‌شود که امید می‌رود ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تأکید ویژه مهندس حجتی بر خوداتکایی و تزریق خودباوری و تجربه‌ای که در مدیریت‌های دوران سخت دارد، افق و چشم‌انداز روشنی را برای کشاورزی کشور ترسیم کرده است.

خرد ادامه داد: 12 درصد کل محصولات کشاورزی کشور در فارس تولید می‌شود و این استان در توسعه مکانیزاسیون، حفاظت خاک، فناوری‌های نوین در تسطیح لیزری اراضی، سیستم‌های نوین آبیاری، کاداستر اراضی و مدیریت هوشمند در کشور پیشرو است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور ایجاد شهرک کشاورزی فارس جانمایی شده و برای آن ساختار تعریف شده است، اما وزارتخانه باید معیارهای ایجاد شهرک را تدوین و ابلاغ کند تا کار اجرایی آن در استان شروع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: چندین سایت برای این شهرک در نظر گرفته شده است که تأمین، تبدیل و عرضه محصولات کشاورزی به کشاورزان از اهداف ایجاد آن است.

خرد تأکید کرد: مهمترین مشکل کشاورزی استان بحران آب است، چرا که با خشکسالی‌های پی‌درپی و پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی برای کشاورزی استان مشکل ایجاد کرده است و وزارت نیرو که مهمترین وظیفه آن ساماندهی آب است، این وظیفه مهم را به‌درستی انجام نداده است.

وی اظهار داشت: مطالبات گندمکاران در شهرستان‌های شمالی و مابه‌التفاوت افزایش خرید تضمینی هنوز پرداخت نشده است و عمده مشکلات گندم ناشی از عدم اعلام به‌موقع خرید تضمینی است و همچنین چندنرخی بودن این محصول باعث دلالی‌های بیشمار شده است.

خرد با اشاره به اینکه فارس بالاترین خرید تضمینی گندم را داشته است، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی ازجمله گندم، پیشنهاد می‌شود برای افزایش انگیزه و در پی آن تولید بیشتر این محصول استراتژیک، علاوه بر اینکه نرخ خرید تضمینی زودتر اعلام شود، یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 300 تومان برای آن در نظر گرفته شود.

وی در پایان افزود: در استان فارس، با ایجاد میز تخصصی صادرکنندگان محصولات کشاورزی و ارتباط تنگاتنگ با اتاق بازرگانی، متناسب با بازارهای هدف محصول تولید می‌شود و این مسئله باعث رشد قابل توجه صادرات شده است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920620-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید