Iranian Agriculture News Agency

فعال محیط زیست و نماینده ادواری دوره ششم:

پارک آبیدر سنندج سوخت، بالگرد محیط زیست تکان نخورد

با وجود آنکه آتش‌سوزی چند روز گذشته بخش اعظمی از رستنی‌های پارک آبیدر سنندج را از بین برد اما بالگرد سازمان محیط زیست برای این منظور مورد استفاده قرار نگرفت.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در روز 24 شهریورماه سال جاری آتش‌سوزی عمدی در پارک آبیدر که نماد زیبایی سنندج محسوب می‌شود، به‌وجود آمد که باعث شد بخش اعظمی از رستنی‌ها و طبیعت این پارک نابود شود.

محمد محمدرضایی افزود: با وجود آنکه در سالیان گذشته بالگردی به مبلغ چند میلیارد تومان برای امدادرسانی در این بخش خریداری شده است، اما عدم استفاده از آن به‌دلیل نبود سوخت و مقیم بودن کادر پروازی در استان اصفهان و بالا بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری، این بالگرد زمینگیر شده و در حاشیه باند فرودگاه سنندج رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این بالگرد تنها چند بار برای تفریح استفاده شده است، در حالی که آتش‌سوزی‌های حادث‌شده در این منطقه طی سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

محمدرضایی ادامه داد: به گفته شاهدان عینی، آتش‌سوزی در ارتفاعات استان رخ داده است و مهار آن تنها با بالگرد امکان‌پذیر بوده که به‌دلیل استفاده نادرست از ابزارهای موجود، بخش اعظمی از طبیعت از بین رفت.

این فعال محیط زیست در پایان تصریح کرد: فعالان محیط زیست خواستار پیدا کردن عاملان این امر هستند و اعتراض‌های مختلفی را طی نامه‌ای اعلام کرده‌اند.

گفتنی است، بر اساس اخبار رسیده، 10 هکتار از مزارع کوه آبیدر سنندج در آتش سوخته است و به‌دلیل غنی بودن پوشش گیاهی، وسعت این آتش‌سوزی در زمان کوتاهی به حداکثر خود رسیده است.

همچنین به‌علت وجود باد در ارتفاعات و غیردسترس بودن، امکان کمک‌ها به کمترین مقدار خود رسیده است، اما نیروهای نظامی و مردم محلی تا حدی توانسته‌اند آتش‌سوزی را مهار کنند./

خبرنگار: مژگان ستار

V-920627-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید