Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور:

تنها پنج درصد نیاز به واردات ادوات مکانیزه کشاورزی داریم

حدود 95 درصد ادوات مکانیزه مورد نیاز بخش کشاورزی را می‌توان در داخل کشور تولید کرد و تنها پنج درصد نیازمند واردات هستیم که واردات از نوع کارکرده بلامانع است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در بخش کشاورزی امکان تولید 95 درصد ادوات مکانیزه وجود دارد و تنها پنج درصد نیازمند واردات هستیم.

دکتر کامبیز عباسی افزود: ادوات وارداتی شامل کمباین‌های پنبه، چغندرقند، چاپر برداشت ذرت علوفه‌ای و... است که می‌توان از انواع وارداتی فرسوده نیز کمک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی نیازمند استفاده از ادوات مکانیزه برای توسعه است که در این راستا عنوان شده که ورود ادوات مکانیزه دست دوم به کشور بلامانع است.

عباسی ادامه داد: در بخش دنباله‌بندها و سایر ادوات مکانیزه امکان تولید در داخل به‌راحتی فراهم است، بنابراین مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

نرخ ضریب مکانیزاسیون در کشور کمتر از استانداردهای جهانی است

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور تصریح کرد: طی برنامه پنجم توسعه، باید 200 هزار دستگاه مکانیزه در کشور جایگزین ادوات فرسوده فعلی شود.

وی یادآور شد: مهمترین مشکل مکانیزاسیون بخش کشاورزی کمبود سرمایه‌گذاری است که اگر مرتفع شود، نیازی به واردات و مشکلات فعلی احساس نمی‌شود.

عباسی تأکید کرد: در حال حاضر تنها یک‌ششم سرمایه‌های مورد نیاز مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد، در حالی که یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای مکانیزاسیون مورد نیاز است.

گفتنی است، نرخ ضریب مکانیزاسیون در کشور کمتر از استانداردهای جهانی است که باید تلاش کنیم افزایش آن محقق شود./

خبرنگار: مژگان ستار

A-920630-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید