Iranian Agriculture News Agency

دکتر بخشنده، به خانه اصلی‌اش در جهاد کشاورزی بازگشت (گزارش خبری - تحلیلی ایانا)

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، محمود حجتی با صدور حکمی، دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در دوره وزارت خودش در دولت هشتم را، به همین سمت در دولت یازدهم نیز منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مهندس محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید، پس از مدت‌ها انتظار که اخیراً باعث شگفتی بسیاری از فعالان و دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی شده بود، مغز متفکر وزارتخانه را به‌صورت رسمی از بنیاد مستضعفان که دکتر فروزنده (ریاست این بنیاد) راضی به از دست دادنش نبود، جدا کرد تا یکی از سه ضلع کارآمد و جدانشدنی وزارتخانه در دولت هشتم (حجتی، بخشنده و صحراییان)، به محمود حجتی بپیوندد.

بنا بر این گزارش و به گفته برخی منابع آگاه، یکی از اصلی‌ترین دلایل این تأخیر، پایبندی بخشنده به اصل اخلاقی رضایت قلبی فروزنده ریاست بنیاد بوده است که در دوره طرد چهره‌های کارآمد از ارگان‌های تصمیم‌گیری (پس از استقرار تیم دولت‌های نهم و دهم)، به‌خوبی قدر و منزلت قابلیت‌های این مدیر باهوش بخش کشاورزی را دانست و از او در اداره بخش هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان استفاده کرد.

بنا بر گزارش ایانا، در نهایت بخشنده به ندای دل (همکاری مجدد با محمود حجتی در وزارت جهاد کشاورزی) گوش فرا داد و پس از جلب رضایت دکتر فروزنده، بخش کشاورزی از موهبت حضور دوباره این مدیر برنامه‌ریز، برخوردار شد.

بنا بر این گزارش و به گفته برخی فعالان بخش، با حضور دکتر بخشنده، اقدام‌های اصلاحی وزارت جهاد کشاورزی وارد فاز اصلی اجرایی می‌شود و در صورت اضافه شدن دکتر صحراییان به این ترکیب، بار دیگر مثلث طلایی مدیران موفق دوره ادغام وزارتخانه -در فصل تازه مدیریت وزارتخانه- برای گشودن قفل‌های بخش کشاورزی، وارد عمل خواهد شد.

بنا بر همین گزارش، بخشنده از مدیران جوان و پرانرژی بخش کشاورزی است که در دوره وزارت دولت هشتم ارتباط سازنده‌ای نیز با رسانه‌ها داشت و محمود حجتی هم ترجیح می‌داد که دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای وزارت، او را به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی کند. نکته‌ای که خود رئیس جمهوری نیز در آیین روز اخذ رأی اعتماد مجلس به وزیران دولت یازدهم، بدون نام بردن از کسی، به این تمایل حجتی اشاره کرد.

در هر حال، بخشنده از سال 1360 خورشیدی فعالیت خود را در وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرد. در سال 1372 دکترای خود را در رشته تولید گیاهان زراعی از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت کرد. اما طی سال‌های 1375 تا 1380 که عضو هیئت رئیسه دانشگاه شهیدچمران اهواز بود، پس از اثبات قابلیت‌هایش به‌عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شد. این انتخاب تا به آنجا مؤثر شد که در ادامه نبوغ مدیریتی‌اش بیشتر آشکار شد و از آنجا که محمود حجتی نیز به‌عنوان مدیر پروژه موفق سد کرخه در خوزستان مشغول خدمت بود، این همکاری مفید طرفین، وارد فاز تازه‌ای شد که مواهب آن در دوره ادغام، امروز بر همگان آشکار است. البته بخشنده تاکنون به‌عنوان استاد تمام (فول‌پروفسور) پایه 38 در دانشکده کشاورزی دانشگاه اهواز مشغول خدمت به جامعه علمی در بخش کشاورزی بوده است و هم‌اکنون در دوره‌های دکترا و ارشد، به کار تدریس، پژوهش و راهنمایی پایان نامه دانشجویان دکترا اهتمام دارد.

گفتنی است، طی دوره پس از انتخاب مجدد محمود حجتی، عبدالمهدی بخشنده از هیچ مشورت غیررسمی به حجتی دریغ نکرده و تنها مانع پیوستن سریع‌تر وی به وزارتخانه، رعایت اصل اخلاقی اهمیت جلب رضایت رئیس بنیاد مستضعفان بوده است./

A-920712-03_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید