Iranian Agriculture News Agency

نایب‌رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

جلوی اختلاط برنج را نمی‌توان گرفت

بنکداران با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، فعالیت‌هایی برای جلوگیری از اختلاط برنج انجام می‌دهند، اما در واقعیت امر، جلوی این موضوع را نمی‌توان گرفت.

نایب‌رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب در واکنش به تخلف اختلاط برنج در تهران گفت: اختلاط برنج تنها در شهر تهران نبوده و در کرج، شیراز، مشهد و حتی شمال کشور نیز صورت می‌گیرد، به‌طوری که بیشترین اختلاط برنج مرغوب و نامرغوب در شهر استان‌های مازندران انجام می‌شود.

محمد آقاطاهر افزود: برنج‌های هندی نیز که به کشور وارد می‌شوند، برای جلوگیری از افزایش قیمت، در خود هند برنج دانه‌بلند با دانه‌کوتاه را مخلوط می‌کنند!

وی خاطرنشان کرد: بر روی اختلاط برنج نظارت مشخصی نمی‌توان صورت داد، زیرا این کار در هر مکانی قابل انجام است و به‌دور از چشمان نظارت‌کننده انجام می‌شود.

نایب‌رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ادامه داد: اتحادیه بنکداران با سازمان تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از اختلاط برنج باکیفیت و بی‌کیفیت همکاری دارد، اما عملاً نمی‌توان از این امر جلوگیری کرد.

گفتنی است، بنا بر اعلام دبیر انجمن برنج به خبرنگار ایانا، حقوق مصرف‌کنندگان از دو بابت تضییع می‌شود، زیرا علاوه بر افزایش غیرواقعی قیمت این محصول در شهرهای بزرگ مانند تهران، اختلاط برنج‌های نامرغوب و شکسته با برنج‌های درجه یک که حداکثر باید دو درصد شکستگی داشته باشد، انجام می‌شود.

جمیل علیزاده شایق می‌افزاید: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی در این زمینه باید نظارت‌های بیشتری انجام دهند تا از سوءاستفاده‌هایی که در حق مصرف‌کنندگان می‌شود، جلوگیری کرد. در این باره، فعالان بخش برنج خواستار تشکیل کمیته‌ای توسط دولت برای جلوگیری از اختلاط برنج در بازار مصرف هستند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-920725-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید