Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی، اشتغال و توسعه تشکل‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

زمان استخدام 10 هزار ناظر کشاورزی فرا رسید/ اشتغال دانش‌آموختگان به‌عنوان مدیران فنی در واحدهای تولیدی

پس از سال‌ها انتظار، طی دو هفته گذشته استخدام 10 هزار ناظر بخش کشاورزی به مرحله گزینش رسید.

معاون برنامه‌ریزی، اشتغال و توسعه تشکل‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از ابلاغ استانی جذب دانش‌آموختگان ناظر بخش کشاورزی خبر داد و گفت: مطابق آنچه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مقرر بود که 10 هزار ناظر دانش‌آموخته بخش کشاورزی جذب وزارت جهاد کشاورزی شوند.

همایون دارابی افزود: پس از بررسی‌های انجام‌شده و شناسایی افراد واجد شرایط، گزینش آنها در مرحله انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ناظرانی که دارای 30 ماه سابقه کار بودند، پس از قبولی در آزمون سراسری و سهمیه‌بندی استانی به مرحله استخدام وارد می‌شوند.

دارابی ادامه داد: طی دو هفته گذشته، واجدین شرایط ابلاغ استانی شدند که بدین ترتیب به مرور شاهد جوان‌سازی وزارت جهاد کشاورزی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ناظرانی که طی این مدت به فعالیت‌های عملی نیز پرداخته‌اند، به‌عنوان نیروهایی که دارای تجربه کافی هستند، در بدنه وزارت جهاد کشاورزی و با اولویت مراکز خدمات، مشغول به کار خواهند شد.

وجود 110 هزار نفر مهندس کشاورزی جویای کار در کشور

معاون برنامه‌ریزی، اشتغال و توسعه تشکل‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی یادآور شد: این سازمان در صورتی که دولت واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی را افزایش دهد، آمادگی دارد که دانش‌آموختگان باتجربه را به بخش کشاورزی وارد کند.

دارابی تأکید کرد: در حال حاضر حدود 110 هزار نفر مهندس کشاورزی جویای کار وجود دارد که لازم است فضاهایی را برای اشتغال مؤثر و پایدار آنها مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مشاوره‌ای و خدمات فنی در حال حاضر ایجاد شده که نقش مؤثری در اشتغال‌زایی این دانش‌آموختگان دارد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بخش‌های مختلف بسته شده که در قالب شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، کلینیک‌ها و شرکت‌ها، دانش‌آموختگان بتوانند به‌عنوان مدیران فنی مشغول به کار شوند.

دارابی درباره زمان ورود ناظران انتخاب‌شده برای استخدام توسط دولت گفت: در استان‌های مختلف، عملیات گزینش و استخدام در حال انجام است، اما نمی‌توان به‌طور قطعی گفت در چه زمانی کل 10 هزار نفر جذب بخش خواهند شد./

خبرنگار: مژگان ستار

A-920814-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید