Iranian Agriculture News Agency

پتروشیمی ها یقه وزیرسابق جهادکشاورزی را بگیرند،نه کشاورزان را!

کشاورزان همه پول را پرداخت کرده‌اند، ولی مشخص نیست کجا هزینه شده که ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به پتروشمیی ‌وجود دارد.

ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد بدهی 1300 میلیارد تومانی کشاورزان بابت کود به پتروشیمی‌ها اظهار داشت: رئیس جمهوری در چهارمین کنگره خانه کشاورز اعلام کرد که شرکت خدمات حمایت کشاورزی 1300 میلیارد تومان بابت خرید کود به شرکت های پتروشیمی بدهکار است در حالی که این شرکت در زمان فروش کود به ما کشاورزان، ابتدا پول را نقدی دریافت و سپس اقدام به تحویل کود به زارعین می‌کرد.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده، شرکت خدمات حمایتی از دو طریق تولیدات پتروشیمی های داخل و یا واردات، کود را تهیه کرده است.این شرکت ابتدا پول را دریافت و سپس کود را تحویل زارعین می‌داد، با توجه به این موضوع، کشاورز پول را پرداخت کرده، اما اینکه این پول کجا رفته مشخص نیست!

رئیس اتحادیه پرورش میگو و آبزیان خاطر نشان کرد: شاید بخشی از این پول، سهم یارانه‌ای باشد که باید دولت به بخش کشاورزی بابت کود پرداخت می‌کرده ولی اگر چنین بوده پرسش این است که این رقم 1300 میلیارد تومان باید خود را در افزایش تولید نشان می‌داد. در عین حال ازسال 88 یارانه کود حذف شده است، پس این پیش بینی نیز ممکن نیست.

قاسمی گفت: با توجه به همه این موارد از خلیلیان وزیر سابق جهاد کشاورزی باید پرسید که پول پرداخت شده توسط کشاورز بابت کود کجا رفته که در حال حاضر 1300 میلیارد تومان بدهی به پتروشیمی ها وجود دارد و وقتی برای دریافت کود به آنها مراجعه می‌کنیم به دلیل این بدهی امکان دریافت کود را نداریم. پس باید دولت گذشته تکلیف این بدهی را مشخص کند تا اتهام از روی کشاورزان برداشته شود.

وی در پایان از دولت فعلی درخواست کرد این موضوع را از دولت قبلی پیگیری و و شفاف سازی کند که چه اتفاقی رخ داد و پتروشیمی‌ها یقه کشاورزان را نگیرند و امکان خرید کود وجود داشته باشد. در واقع وی تلویحا از پتروشیمی ها خواست یقه وزیرسابق جهاد کشاورزی ومدیران وقت شرکت خدمات حمایتی را بگیرند نه کشاورزان را.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید