Iranian Agriculture News Agency

نخستین بازدید استاندار گلستان، شامل سایت پرورشی گمیشان شد

استاندار جدید گلستان از سایت پرورش میگوی گمیشان به عنوان یک ظرفیت ملی یادکرد که قابلیت بین الملی شدن دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران، استاندار گلستان که برای نخستین بار از سایت میگوی گمیشان بازدید کرد، با بیان اینکه تاکنون فعالیت های بسیار خوبی در سایت میگوی گمیشان انجام شده، تصریح کرد: مطالعات این طرح بخوبی انجام شده و در حاضر بخشی از این پروژه به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی، با بهره برداری کامل سایت میگوی گمیشان، معضل اشتغال مردم منطقه مرتفع و وضعیت اقتصادی خانوارهای گلستانی رونق می یابد.

صادقلو با بیان اینکه در آینده نزدیک و با راه اندازی کامل سایت میگوی گمیشان زمینه اشتغال برای سه هزار نفر از مردم استان فراهم می شود، تاکید کرد: ما هم در داخل استان و هم در سطح ملی پیگیری های لازم را برای راه اندازی کامل سایت انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به میزان تولید میگو در هکتار گفت: با استفاده از سیستم سنتی می توان دو هزار تن و با سیستم مکانیزه سه هزار و 700 تن میگو برداشت کرد و امیدواریم بزودی این میزان به برنامه هدف نزدیک و به پنج هزار تن برسد.

استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد، با راه اندازی کامل و بهره برداری از چهل هزار هکتار سایت میگوی گمیشان، گلستان علاوه بر رونق اقتصادی می تواند، سهم بسزایی در افزایش صادرات غیرنفتی داشته باشد.

"علی اکبر پاسندی" مدیرکل شیلات گلستان نیز در این دیدار گزارش کاملی از وضعیت سایت میگوی گمیشان ارائه داد.

گفتنی است در این ارتباط یادداشتی نیز در ارتباط با این بازدید و به قلم علیرضا کیهان پور منتشر شده است که برای خواندن آن می توانید به این لینک مراجعه کنید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید