Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد:

بدهی 550 میلیارد تومانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به پتروشیمی ها و طلب 1400 میلیارد تومانی از دولت

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبلغ 550 میلیارد تومان به شرکت‌های پتروشیمی بدهکار و یک‌هزار و 400 میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، دقایقی پیش در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: وضعیت تأمین و تدارک کودهای مورد نیاز کشاورزان مناسب است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر روزانه شش‌هزار تن کود اوره توسط این شرکت توزیع می‌شود.

حبیب‌اله امیرخانی با بیان اینکه افزود: انبارهای استانی سراسر کشور نیز بیش از 200 هزار تن ذخیره دارند، افزود: بیش از 150 هزار تن کود فسفاته و پتاسه در طول سال توزیع شده است و موجودی انبارها نیز 150 هزار تن برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، درباره میزان بدهی این شرکت به پتروشیمی‌ها و طلب آن از دولت خاطرنشان کرد: مبلغ 550 میلیارد تومان به شرکت‌های پتروشیمی بدهکار هستیم و در عوض دولت نیز باید بابت مابه‌التفاوت قیمت کود در بخش مابه‌التفاوت یارانه‌ها بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به شرکت بپردازد.

امیرخانی با اعلام اینکه طلب و بدهی مربوط به کود در دولت در حال تهاتر است، ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم بهره‌برداران بخش کشاورزی آسیب ببینند.

وی درباره واردات نیز تصریح کرد: از ابتدای سال 1391 تاکنون هیچ‌گونه واردات کودی به نام این شرکت انجام نشده است.

امیرخانی بدهی یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی را نیز مربوط به مصوبه بانک مرکزی برشمرد و یادآور شد: بخشی از این بدهی مربوط به پتروشیمی‌ها است./

خبرنگار: مژگان ستار

A-920814-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید