Iranian Agriculture News Agency

ابهام مجلس در کیفیت گوشت‌های کالباس و سوسیس

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به بررسی آلودگی برنج‌های آلوده و ابهام در کیفیت گوشت‌های کالباس و سوسیس در کمیسیون متبوعش، از بررسی سلامت مواد غذایی با حضور مسئولان سازمان استاندارد و غذا و دارو خبر داد.

به گزارش خانه ملت، عبدالرحمان رستمیان با یادآوری جزییات جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار داشت: در جلسه کمیسیون مذکور که رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان استاندارد حضور داشتند پرسش هایی مبنی بر سلامت مواد غذایی موجود در کشور از سوی نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مقرر شد مسئولان با بررسی دقیق محصولات غذایی موجود در بازار شبهات درباره وجود آلودگی در آنها را مشخص کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در تشریح جزییات کمیسیون متبوعش، گفت: سلامت مواد غذایی با مسئولان سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو بررسی شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: تضمین سلامت مواد غذایی از سوی مسئولان مربوطه که در قانون برنامه پنجم توسعه نیز مطرح بوده مورد توجه نمایندگان قرار گرفت.

بنابراین گزارش، رستمیان با بیان اینکه بحث برنج‌های آلوده نیز با حضور مسئولان مذکور مطرح شده است، گفت: مقررر شد علاوه بر ارایه گزارشی به زودی در این باره مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان نیز برای ارائه پاره‌ای توضیحات در خصوص شایعاتی مبنی بر واردات و تولید برنج‌های آلوده در کشور در کمیسیون حاضر شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس، با یادآوری موضوع دیگری که در کمیسیون متبوعش مطرح شد، افزود: در خصوص نظارت دقیق بر کیفیت گوشت‌های مورد استفاده در کالباس و سوسیس نیز تاکیداتی از سوی نمایندگان شد که مسئولان قول مساعد دادند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: موضوع تعیین میزان سموم در میوه‌ها نیز مطرح شد که باید وزارت بهداشت هر چه سریع‌تر گزارشی در این خصوص نیز به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید