Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تشکیل کارگروه نظارت بر امور آب با عضویت کمیسیون کشاورزی

کارگروه نظارت بر اجرای مدیریت آب با پر کردن خلاءهای قانونی با عضویت کمیسیون کشاورزی مجلس آغاز به کار کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در آخرین جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بحث پیرامون آب و نحوه اجرای ماده 144 قانون برنامه در حوزه آب بود.

عباس رجایی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گزارشی را در این باره ارائه کرد که به‌علت صحیح نبودن آمارهای ارائه‌شده، دارای ایراد بود، افزود: نتیجه این مباحث آن شد که از سفره‌های زیرزمینی حفاظت کنیم و بحث آب در کشور با شرایط ویژه‌ای دنبال شود که مشکل حل دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌ها ازجمله این موارد بود.

بی‌برنامگی و سوء مدیریت آب را نباید به گردن کشاورزی انداخت

وی خاطرنشان کرد: هرچند گفته شد استفاده از آب کشاورزی باید محدود شود، اما به‌نظر می‌رسد وزارتخانه‌های مرتبط به‌علت سوء مدیریت و بی‌برنامگی نتوانسته‌اند مدیریت جامعی در حوزه آب ارائه دهند و نباید بی‌برنامگی‌ها را به گردن مردم انداخت و همه دلایل به‌وجودآمده در خشک شدن دریاچه ارومیه را به‌علت استفاده کشاورزی دانست.

رجایی ادامه داد: هزینه سوء مدیریت‌ها باید تأمین شود، در این باره مسائل زیست‌محیطی کشور که ناشی از عوامل متعدد خشکسالی، برنامه‌های غلط و کم‌کاری‌هایی است که از محل آن آسیب جدی به بحث مدیریت آب وارد شده، باید توسط مدل‌های اصلاح‌شده تجدید نظر شود.

وی تصریح کرد: همچنین عواملی که باعث ورود آسیب به عدم مدیریت آب و از بین رفتن منابع سفره زیرزمینی شده شناسایی و برای آن راه حل پیدا شود.

عضویت کمیسیون کشاورزی در شورای گفتگو

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در پایان مقرر شد کارگروهی برای پایش قانونی و نظارت دوره‌ای در اجرای برنامه پنجم توسعه تشکیل شود که به‌صورت ادواری نتیجه را به شورای گفتگو ارائه کند و درخواست شد کمیسیون کشاورزی نیز عضوی به این کارگروه معرفی کند که نظارت صحیحی بر نحوه اجرایی برنامه پنجم توسعه و عملیاتی شدن اهداف آن داشته باشد.

رجایی تأکید کرد: همچنین درباره اصلاح ساختار اقتصادی و کاهش تضمین‌ها در بحث صادرات و ورادات مباحثی مطرح شد که به‌نوعی تکمیل‌کننده تولید بود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-920901-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید