Iranian Agriculture News Agency

مدیر اداره کل منابع طبیعی استان تهران:

جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز متوقف نشده است/ جنگل‌کاری بیش از 1000 هکتار در سال جاری

با وجود آنکه اعتبارات مربوط به طرح توسعه جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز و اراضی شمالی تهران کند تخصیص پیدا می‌کند، اما این طرح متوقف نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: طرح جنگل‌کاری در شمال تهران و دامنه جنوبی البرز در حال پیش‌روی است، با وجود آنکه محدودیت‌هایی در زمینه تخصیص اعتبار وجود دارد.

غلامعباس عبدی‌نژاد افزود: بر اساس رایزنی‌هایی که با مناطق مختلف شهرداری استان تهران انجام شده است، بخشی از جنگل‌کاری در چهارچوب برنامه‌های پیش‌بینی‌شده منابع طبیعی قرار است به شهرداری‌ها واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه سرعت توسعه جنگل‌کاری افزایش یابد، قرار است سازمان شهرداری‌ها نیز کمک کند.

عبدی‌نژاد ادامه داد: بخشی از عرصه‌های شمالی کشور که استعداد جنگل‌کاری دارند، در این طرح آورده شده است و با کمک سایر ارگان‌ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی جنگل‌کاری شده است.

اختصاص 12 درصد از اعتبارات طرح جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران یادآور شد: از 18 هزار هکتار جنگل‌کاری مربوط به اراضی شمال تهران و دامنه جنوبی البرز بود، تاکنون چهارهزار و 500 هکتار انجام شده است.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: در دامنه جنوبی البرز میزان جنگل‌کاری هشت‌هزار هکتار مطالعه شده است.

وی اظهار داشت: با وجود آنکه اعتبارات تخصیص داده‌شده به دامنه جنوبی البرز و اراضی شمالی تهران به‌صورت ناچیزی تخصیص پیدا می‌کند، اما طرح متوقف نشده و در حال انجام است و تاکنون 12 درصد از اعتبارات مربوطه، تخصیص داده شده است.

عبدی‌نژاد همچنین گفت: بخشی از اعتبارات مربوط به طرح توسعه جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز از محل اعتبارات ملی و استانی است.

وی در پایان افزود: استانداری استان تهران، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این زمینه حمایت‌های خوبی را در بخش اعتبارات داشته‌اند./

خبرنگار: مژگان ستار

V-920903-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید