Iranian Agriculture News Agency

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

درود رئیس جمهوری به کشاورزان در بودجه 93 تبلور می‌یابد/ تدوین برنامه ششم توسعه از سال آینده

درود رئیس جمهوری به کشاورزان، در تدوین بودجه 93 و همچنین تدوین برنامه ششم توسعه، تبلور عینی خواهد یافت.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: شب گذشته رئیس جمهوری درود خود را از شبکه ملی از سوی رئیس دولت و کابینه به کشاورزان ابلاغ کرد و از حل مشکلات آنان برای تأمین کود و نهاده‌های مورد نیاز خبر داد.

تکلیف 26 کشتی سرگردان جنوب نیز روشن شود

ناصر صالحی‌نسب افزود: از سخنان رئیس جمهوری برمی‌آید که با صحبت‌های شب گذشته و فارغ شدن از بازی دیپلماسی وقت‌گیر دولت در ژنو، فراغتی ایجاد خواهد شد تا دولت برای آزادسازی محموله‌های سرگردان کشتی‌های جنوب کشور، راه حل تازه‌ای تدوین کرده و همان‌طور که رئیس جمهوری خبر داده است، تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به شکل عملیاتی دنبال شود.

قیمت خرید تضمینی سایر محصولات نیز اعلام می‌شود

وی ادامه داد: سخنان شب گذشته رئیس کابینه دولت یازدهم هرچند در بخش کشاورزی کوتاه بود، اما امید تازه‌ای در بخش ایجاد خواهد کرد؛ چرا که علاوه بر گندم، سایر محصولات کشاورزی نیز منتظر اعلام قیمت خرید تضمینی هستند و رئیس جمهوری تلویحاً اشاره کرد شرایطی به‌وجود خواهد آمد که افزایش تولید محصولات کشاورزی مانند گندم فراهم شود؛ لذا انتظار می‌رود اعلام قیمت خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی و اعلام قیمت عادلانه برای آن در چند روز آینده رقم بخورد.

دولت یازدهم بنای واردات ندارد

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگرانی و نارضایتی رئیس جمهوری از واردات هفت میلیون تنی گندم طی سال جاری نشان می‌دهد که دولت و شخص رئیس جمهوری بنا دارد واردات نابهنگام و غیرضروری را متوقف کند.

صالحی‌نسب یادآور شد: نمایندگان مجلس با خوش‌بینی تمام، سخنان رئیس جمهوری را گوش کردند و کمیسیون کشاورزی انتظار دارد پس از تدوین طرح جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری که به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شد و با توجه به نارضایتی رئیس جمهوری از واردات صورت‌گرفته که بر حسب ضرورت و کاهش تولید صورت گرفته است، از این پس شاهد واردات بی‌مورد نباشیم.

تدوین برنامه ششم توسعه از سال آینده

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: درود رئیس جمهوری به کشاورزان قاعدتاً در بودجه 93 که زمان زیادی تا ارائه آن به مجلس باقی نمانده است، تبلور عینی خواهد یافت. به‌نظر می‌رسد سلام رئیس جمهوری از برنامه زنده تلویزیونی که برای همه 70 میلیون نفر جمعیت پخش می‌شد و به شکل خاص کشاورزان را مورد خطاب قرار داد، به این معنا است که دولت اهمیت بیشتری برای بخش کشاورزی قائل است و کشاورزان را به شکل جداگانه‌ای خواهد دید که تبلور آن در بودجه 93 دیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال آینده تدوین برنامه پنج‌ساله ششم تدوین خواهد شد و تلاش می‌شود در بستر برنامه پنج‌ساله بعدی، بخش کشاورزی به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد و همان‌طور که رئیس دولت اشاره کرد، به کشاورزان به‌عنوان اساس تأمین استقلال غذایی و امنیت غذایی توجه ویژه شود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-920908-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید