Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد:

خسارت 50 میلیارد ریالی زلزله برازجان به بخش کشاورزی تاکنون/ ارزیابی‌ها ادامه دارد

طبق نظر کارشناسی اکیپ‌های اعزام‌شده به منطقه دشتستان، تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان به بهره‌برداران و ساختمان‌های اداری جهاد کشاورزی خسارت وارد شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: زلزله 5.7 ریشتری دو روز گذشته به مرکزیت شهر برازجان، مرکز شهرستان دشتستان که قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود، باعث خسارت‌هایی به بخش‌های کشاورزی شده است.

سیدمحسن معروف افزود: بلافاصله پس از این زلزله، ستاد مدیریت بحران با مدیریت این استان برگزار شده و سازمان جهاد کشاورزی نیز در کنار سایر واحدها به‌منظور امدادرسانی دست به کار شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار به ستاد مدیریت بحران، از مسئولان استان خواسته شده است که اطلاع‌رسانی فقط از طریق معاون برنامه‌ریزی استانداری صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: طبق ارزیابی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان به واحدهای دامی، مرغداری، پرواربندی، چاه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، استخرهای ذخیره آب، کارگاه‌های بسته‌بندی خرما و یک بار تولید بذر گندم، خسارت وارد شده است.

معروف تصریح کرد: به مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش‌های دالکی، سعدآباد و آب‌پخش نیز خسارت وارد شده که طبق ارزیابی‌های اولیه، حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان به آنها زیان وارد شده است.

وی یادآور شد: طبق نظر کارشناسان اعزام‌شده به منطقه، تاکنون سه میلیارد و 600 میلیون تومان نیز به بهره‌برداران در بخش‌های مختلف کشاورزی منطقه خسارت وارد شده است که البته اخبار تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920909-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید