Iranian Agriculture News Agency

موافقت دولت با استرداد ساختمان شیشه‌ای به وزارت جهادکشاورزی

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از موافقت هیات دولت و کمیسیون لوایح با استرداد ساختمان شیشه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به استقرار قوه قضاییه در این ساختمان و صرف هزینه در این مجموعه مقرر شد 16 میلیارد تومان برای جبران هزینه‌ به قوه‌ قضاییه پرداخت شود.

این مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از آنجا که در وهله نخست باید نظر مسئولان دولت را برای استراداد ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی جلب می‌کردیم این مسئله در کمیسیون لوایح دولت با حضور معاون حقوقی رییس جمهور و دیگر مسئولان مطرح شد که خوشبختانه همگی از این طرح استقبال کردند.

وی افزود:‌ نظر دولتمردان این بود که در شأن وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان و کارمندان آن نیست که در ساختمان‌های مخروبه‌ای که با چند ریشتر زلزله آسیب‌پذیر است حضور داشته باشند. از سوی دیگر با پراکنده شدن در سطح شهر هزینه‌های این وزارتخانه افزایش یافته است؛ بنابراین پس از نظر مثبت مسئولان برای پس گرفتن این ساختمان از قوه قضاییه، جلسات مسئولان دولت با قوه قضاییه آغاز شد.

پرداخت 16 میلیارد تومان به قوه‌ قضاییه برای جبران هزینه

این مقام مسئول ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد با قوه قضاییه نهایتا آن‌ها اعلام کردند تاکنون حدود 16 میلیارد تومان برای بهسازی این ساختمان و استقرار تجهیزات مختلف هزینه کرده‌اند اما بیش از 95 درصد آن‌ها نسبت به تهویه هوای این ساختمان معترض بوده و چندان مصر به ماندن در آنجا نیستند.

وی گفت: گرچه هزینه‌های صورت گرفته از سوی قوه قضاییه با اعتبارات دولتی انجام شده اما در نهایتا در صورت اصرار مسئولان قوه قضاییه مبنی بر جبران هزینه‌ها، اعتبارات مورد نیاز به قوه قضاییه از محل اعتبارات دولتی اختصاص داده خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در همان زمان واگذاری ساختمان شیشه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی مسئولان وزارت کشاورزی خواستار تعویض ساختمان قوه قضاییه با این وزارتخانه شدند اما قوه قضاییه علیرغم در اختیار داشتن چندین ساختمان در خیابان‌های شهید بهشتی، شهید قرنی و ... حاضر به معاوضه ساختمان‌های مذکور نبودند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد مسئولان قوه قضاییه برای استرداد ساختمان شیشه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را با دولتمردان انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید