Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تکثیر و پرورش آبزیان سازمان شیلات:

دستورالعمل جدید سایت تعطیل‌شده میگوی گواتر 15 آذرماه ابلاغ می‌شود

کارگروهی متشکل از مسئولان ذی‌ربط با پرورش میگو، برای احیای دوباره سایت چهارهزار هکتاری تعطیل شده سیستان و بلوچستان، دستورالعمل بهداشتی جدیدی ابلاغ می‌کند.

مدیرکل تکثیر و پرورش آبزیان سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته سایت بزرگ چهارهزار هکتاری گواتر در استان سیستان و بلوچستان درگیر بیماری لکه‌سفید بود این بیماری باعث از بین رفتن تولید و زمین‌گیر شدن این مجموعه شد.

امیدرضا اصغری افزود: با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، مؤسسه تحقیقات علوم شیلات، کارشناسان شیلات استان و محوریت اداره کل امور میگو و آبزیان دریایی کارگروه تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی آن آغاز به کار کرد و مقرر شد تا 15 آذرماه سال جاری دستورالعملی بهداشتی متناسب با شرایط منطقه از طریق سازمان دامپزشکی تهیه و ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه فنی و پشتیبانی عملیات تولید را با یک برنامه مشخص شروع و از اسفندماه سال 92، مقرر شد تولید سال 93 با این دستورالعمل اجرا شود.

مدیرکل تکثیر و پرورش آبزیان سازمان شیلات با اشاره به اینکه همکاری‌های خوبی با سازمان‌های ذی‌ربط برای حل این مسئله صورت گرفته است، ادامه داد: سازمان دامپزشکی، مؤسسه تحقیقات شیلات و سازمان شیلات با تغییراتی که در ساختار اداری داشته، به‌دنبال احیای دوباره سایت ارزشمند جنوب شرق کشور و قطب‌های تولید است.

اصغری با اشاره به اینکه منطقه سیستان و بلوچستان از لحاظ پدافند غیرعامل از نقاط باارزش استراتژیک است، تصریح کرد: امید می‌رود که با آغاز دوباره کشت و تولید این سایت به ظرفیت سابق چهارهزار هکتاری برسد.

وی یادآور شد: عدم هماهنگی‌ها و نظارت کافی و عدم تأمین به‌موقع اعتبارات و نهاده‌ها به میزان لازم و باکیفیت از مواردی بوده که در ضعف عملکرد این مجموعه تأثیرگذار است.

اصغری تأکید کرد: در سال زراعی جاری پرورش میگوی در بعضی از نقاط به‌دلیل مشکلات تأمین نهاده‌ها از شهریورماه آغاز شد، در حالی که با یک برنامه‌ریزی مشخص و استفاده از تمام فصل کشت می‌توان عملکرد را افزایش داد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

F-920909-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید